Mine områder
Hjelp
ALF_Cecilia
CONTRIBUTOR **

Timelønn og syk

av ALF_Cecilia

Hvis en timelønnede ansatte som har en vakt, blir syk, virker ikke SYK fravær kode sånt at det genererer timer som skal egentlig betales. Eller gjør koden det?

Jeg har bruk "Timelønn" på de dagene de har vært syke, og skrev i kommentar at det var en egenemelding. Men dette er ikke riktig ift. registrering og statistikk av fravær!

5 SVAR 5
ALF_Cecilia
CONTRIBUTOR **

av ALF_Cecilia

Vårt support konsulent viste oss hvor vi kan se om "SYK" på en timelønn genererer lønn. Og det blir hjort, i hvert fall hos oss. Så jeg trenger ikke dobbelt registrering.

evy
CONTRIBUTOR **

av evy

Hvis du har funnet en løsning på dette vil jeg gjerne ha oppskriften. 

Når sykt barn kan komme rett fra kalender og inn i lønn må det vøre mulig å få det samme til med syk.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi kan legge inn både Syk og timer på samme dag i Calendar, slik at den timelønnede får utbetalt timene vedkommende er syk.

Da vil sykefraværet også komme med i statistikkene.

av Ivar Helgeland - Dataplan

Dersom en ansatt som er på timelønn registrerer på fraværskode SYK blir det IKKE generert noe transaksjon inn til Payroll. Du må legge dette manuelt inn selv direkte på ansatt i Employees eller under lønnskjøringen i Payroll. Håper virkelig at Visma finner en bedre løsning slik at du slipper å gjøre dette manuelt. 

Med vennlig hilsen
Ivar Helgeland
Senior Systemkonsulent
Dataplan
tlf 98 99 99 80
R-W
CONTRIBUTOR ***

av R-W

Når leder godkjenner timene for den ansatte og en ansatt har registert syk i 2t  blir da ikke blir da antall timer redusert ved overføring til Payroll?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"