Mine områder
Hjelp
PålNBH
CONTRIBUTOR **

Kunderabatter alle kunder - utelukke kunder

av PålNBH

 Vi har under "Kunderabatter" laget en "kampanje" som gjelder "alle kunder, unike varer" hvor alle kunder får f.eks. 30% rabatt på unike varer. Men vi driver også 3 nettbutikker (3 egne webkunder) og den rabatten slår da "selvfølgelig" til også på ordrene som kommer inn fra nettbutikkene. Da blir det "mismatch" mellom ordresum i nettbutikken og ordresum i Visma Net. 

 

Er det noen mulighet å utelukke disse 3 kundene fra "alle kunder" basert på kundenummer, kundeprofil, prisprofil eller noe annet Visma Net, eller blir løsningen en "hardkoding" fra en konsulent?

 

Mvh Pål

2 SVAR 2
PålNBH
CONTRIBUTOR **

av PålNBH

Hei Stig. Takk for forsøket, men dessverre bruker vi kundeprisprofiler i dag og det blir ikke veldig hensiktsmessig å måtte putte alle kunder i en kundeprisprofil, samt holde alle andre "rabattstrukturer" oppdatert på denne måten. Håpet på en "enkel" løsning hvor man kan utelukke noen kunder fra "alle kunder". Da får jeg sjekke med konsulent om det kan hardkodes :).

Stig Torp
PARTNER

av Stig Torp

Hei Pål.

Jeg kjenner dessverre ikke oppsettet ditt og vet ikke om du allerede bruker kundeprisprofiler som grupperer kundene dine.

Om du ikke gjør det vil jeg lage en egen Prisprofil som heter f.eks "WebKunder" og tilknytter denne profilen til de 3 webkundene dine.

Om du så lager en egen Kundeprisprofil f.eks "AlleKunder" og tilknytter til alle de andre kundene kan du sette at rabatten skal bare gjelde for "Alle Kunder" profilen (og dermed ikke WebKunder)

Kundepriskoder:

StigTorp_1-1673342262304.png

StigTorp_2-1673342467654.png

 

 

Rabattkoden(e) din må være satt til:

StigTorp_0-1673342101652.png

Og rabattgruppen:

StigTorp_3-1673342715291.png

 

Ved å gjøre det på denne måten vil kun de kundene som ligger med "AlleKunder" kundeprisprofilen få rabatten på 30% (på de varene som har vareprisprofilen(e) som ligger under fanen "Vareprisprofiler")

 

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei.

 

Hilsen Stig

Abacus-It

Årets Visma Partner 2022

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"