Mine områder
Hjelp
PålNBH
CONTRIBUTOR **

Kvantumsrabatt Kundeprisprofil og vareprisprofil

av PålNBH

Hei, håper noen kan noe om dette.

 

Prøvd å lage en rabattmatrise med ulike rabatter etter ordrebeløp under rabattgrupper.

Tanken er at en gruppe kunder i én kundeprisprofil skal få kvantumsrabatt ved større ordresummer på en rekke vareprisprofiler.

Ser riktig ut, men når jeg tester med en kunde med riktig kundeprisprofil og legger på diverse varianter av varer i riktig(e) vareprisprofil(er) så slår ikke noe rabatt inn. Prøvde med ulike varianter av beløp som hver for seg og til sammen burde ha slått til.

 

Noen som har tips?

 

mvh Pål

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Stig Torp
PARTNER

av Stig Torp (Oppdatert ‎09-09-2022 12:37 av Stig Torp PARTNER )

hei du.

 

Ja det er mulig. Du må da lage en egen RABATTKODE  for det- (søk på rabattkode idet øverste feltet)

 

Du må lage en rabattkode som beregner pr DOKUMENT, ikke linjer - og så lage rabattgrupper ut fra den nye rabattkoden.

- Om du er usikker på hva jeg mener vil jeg anbefale at du snakker med din visma parter så skal de kunne hjelpe.

 

Hilsen Stig

PålNBH
CONTRIBUTOR **

av PålNBH

Hei Stig. Supert, det fungerte bra :). Skulle ønske det kunne fordeles som rabatt per linje likevel så man slapp å endre dokumentmaler, men det er jo en helt annen sak. Tusen takk for hjelpen! mvh Pål.

Stig Torp
PARTNER

av Stig Torp

Hei Pål.

Uten at jeg har sett oppsettet ditt vil jeg alltid sjekke følgende først.

 

Dato for når rabattene skal slå til opp mot dato på ordren din og at har trykket denne:

StigTorp_1-1662709903633.png

 

Om dette er riktig, ville jeg sjekket om RABATTKODE er satt opp riktig i hht hva du ønsker.
Jeg ville også sjekket om disse hakene er av eller på under kundeinnstillinger

StigTorp_0-1662709773922.png

Om disse er AV vil ikke systemet gi rabatter når du har aktive kundepriser eller kundeprisprofil priser (nettopriser)

Kanskje dette kan hjelpe?

 

Hilsen Stig
Seniorrådgiver Logistikk

Visma.net, Visma Business, VB Next

Abacus-It, Årets Visma Partner 2022

PålNBH
CONTRIBUTOR **

av PålNBH

Hei Stig.

 

Tusen takk for hjelpen. Hjalp en del med kundeinnstillingen, ja, det var ikke huket av. Så nå beregnes det rabatt, men kun om minstebeløpet nås PER ordrelinje. Neste ordrelinje får da ikke rabatt om den i seg selv ikke er over minstebeløpet.

Mitt ønske er at kvantumsrabatten ikke skal beregnes per linje, men på ordretotalen. Er det mulig å få til, altså man kan kjøpe f.eks. 10 ordrelinjer som totalt blir over minstebeløp og at det da slår inn rabatt på alle ordrelinjene. Og går totalen over neste trappetrinn får alle ordrelinjene ny rabattsats.

 

mvh Pål

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"