Mine områder
Hjelp
Sveinja
CONTRIBUTOR **

Leverandørbetalinger med besvær

av Sveinja

Som relativt ny bruker av Visma har jeg nylig hatt erfaring med en betaling til utlandet som ikke gikk som det skulle. Betalingen skulle gå til en leverandør i Kina, og da remitteringen var kjørt så alt ut til å gå som det skulle. Ingen feilmelding, og heller ingen feilmelding fra vår bankforbindelse.

 

Ble derfor litt overrasket da vi mottok en betalingspåminnelse fra lev. Det viste seg at ved remittering hadde ikke fakturaen blitt overført til AutoPay. Dette kom først frem da jeg hentet opp fakturaen for å sjekke hva som var gått feil. Etter det jeg har fått sjekket så er bet.informasjonen på lev. korrekt.

 

Er det andre som har hatt lignende utfordringer, med betalinger til enkelte land eks.?

Det føles som noe mangler i kontroll fra systemet når en betaling tilsynelatende kan se ut til å gå gjennom, men som allikevel har falt gjennom.

1 SVAR 1
KariKB
CONTRIBUTOR **

av KariKB

Hei.

Du må alltid passe på at det står overført til Autopay etter en har trykket på betal. Ellers kan du gå inn i bildet Samlebetalinger (Leverandørreskonto) og sjekke status der. Manger det dato i "tidspunkt for fileksport" er den ikke gått igjennom.

Ellers er jeg enig med deg at jeg gjerne skulle hatt en tydligere varsel på dette.

 

Mvh Kari

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"