Mine områder
Hjelp
Bente Morland
CONTRIBUTOR ***

Rapport for totalavstemming av mva-termin

av Bente Morland

Vi har nylig gått over fra Visma Global til Visma Financials.

Jeg savner en god mva-rapport for overordnet totalavstemming av hovedbok (periodemessig) mot terminoppgaven for MVA. Synes de rapportene under menyen for avgifter er noe uoversiktlig. Er det noen som har noen tips på dette?

 

 

  • MVA
6 SVAR 6
T_B_J
CONTRIBUTOR ***

av T_B_J

Hei Bente

 

Forespørselen som ligger under "Avgifter" er ikke så ulik den LNO viser til.

T_B_J_0-1689865528487.png

T_B_J_1-1689865637588.png

 

Du kan selv velge å legge til eller ta bort ulike kolonner du finner nyttig/ikke nyttig å ha med.

 

Mvh

Torleiv B.

 

 

 

Godkjent løsning
LNO
CHAMPION ***

av LNO

Det er bilagsdato som bestemmer hvilken periode fakturaen kommer på. Men jeg overstyrer bilagsdato hvis det kommer fakturaer etter at mva-terminen er stengt. 

Bente Morland
CONTRIBUTOR ***

av Bente Morland

Har dere valgt å bruke regnskapsperiodens sluttdato som avgiftsperiode og ikke bilagsdato for MVA-oppgjøret?

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Jeg er enig med deg, det er mange forskjellige steder som må sjekkes.

Jeg bruker en hovedboksrapport som heter Hovedbok m/mva, som jeg kan ta ut pr konto etc, slik at jeg får sjekket om det er noen poster på en konto som har kommet med feil avgiftskode/nummer. Usikker på om det er en standard rapport eller er en som Visma/vår forhandler har lagd for oss

 

LNO_0-1689759386047.png

 

Bente Morland
CONTRIBUTOR ***

av Bente Morland

Det er akkurat en slik kontroll jeg er ute etter å gjøre. Den rapporten finnes ikke hos meg, så den er nok laget til dere. Denne burde vært en standard siden revisorer vil gjerne ha slike rapporter for kontroll

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hør med din forhandler, kanskje denne er lagd for flere kunder, slik at den ikke er så dyr å få lagt til

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"