Mine områder
Hjelp
mrtnsn
CONTRIBUTOR ***

SalgsOrdre som ikke vil lukkes

av mrtnsn (Oppdatert ‎15-09-2020 14:26 av mrtnsn )

Vi har en salgsordre som vi ikke får lukket.

 

Denne ble opprettet i november 2019, og det ble laget en leveranse på den. Når leveransen ble bearbeidet viste det seg at vi manglet X antall av en vare og noen andre, og det er her jeg tror det har skjedd noe feil. Leveransen ble sendt og den ble merket for restordre. Senere kom de andre varene inn igjen og etter prat med kunden ble salgsordren justert til å ikke ta med de manglende rest varene. Det ble kjørt en ny leveranse på salgsordren og alt er fakturert og lukket.

 

Utenom da salgsordren som lenge hadde status restordre, jeg sjekket over ordren og så at alt så ut som det skulle, tenkte det var "lag" i systemet, satt den vent også åpnet den igjen. Nå er status permanent "Åpen". Jeg kan ikke gjøre levering på den eller innkjøpsordre og har ingen mulighet til å få den lukket.

 

Noen som har en løsning?

 

Ting som har blitt testet:

  • Legge til varelinje med 0 verdi (1 antall) og lage ny leveranse
  • Gå igjennom dataen via APIet for å se om det er noe rådata som er feil der
  • Sjekket raskt over hovedbok for å se om det kan være noen avvik
  • Sjekket at alle varelinjene er betalt
  • Manuelt oppdatert varelinjene med riktig antall og huket av/på "fullført"
3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Et par ting du kanskje kan prøve, vet ikke om du har gjort det:

 

1) Gå til Behandle order (SO501000), se om du kan kjøre annullering av ordren derfra

2) Endre valget under Salgsinnstillinger for "Opprett null leveranser". Du må da huke av "Legg til nullinjer for varer ikke på lager" først. Se vedlegget. Prøv deretter å kjøre leveranse.


Funker noe av det?

mrtnsn
CONTRIBUTOR ***

av mrtnsn

Takk for svar Stian, annullering fungerte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Ett annet tips på ditt problem, blar du til høyre i ordrebilde, finner du en mulighet for å huke av som fullført.

Da settes "restordre" i levert/fullført.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"