Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Utsending tilbud og faktura pr e-post

av Anonymous

Dette oppleves som ustabilt og tregt. 

Er det noen måte å sette opp slik at feks tilbud sendes ut umiddelbart? Har opplevd at noen kunder har måtte ventet i noen timer før de har mottatt dette. 

Opplever også at dette ikke alltid blir sendt ut. (Og ja kunder har sjekket spambokser osv)

Ligger ikke noe under sendte e-poster eller på ubehandlet.

 

2 SVAR 2
BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne (Oppdatert ‎15-05-2019 15:43 av BeritAnne )

Dersom du ikke ser e-posten verken Ubehandlet e-post (SM507000) eller Sendte e-poster (CO409080) kan det virke som om e-post aldri har blitt laget.

Kan du for ordens skyld sjekke Alle e-postmeldinger (CA409070)?  Der skal alle e-poster ligge enten de er sendt eller ikke.

 

Hvor ofte slike e-poster blir sendt ut fra Visma.net avhenger av de automatiseringsplaner (tidsplaner) som er satt.  Disse anbefales å ikke settes på hyppighet oftere enn hver andre time da det bare vil danne arbeidskø på serverne.

Dersom noe haster og e-postene ligger i kø kan du prøve å behandle dette manuelt i Send og motta e-post (SM507010).  Behandling= Send alle   Velg alle e-postkontoer i listen.  Trykk Behandle alle

Men dersom e-posten ikke vises i CA409070 har den nok aldri blitt laget.

 

Dersom e-post ikke har blitt laget vil jeg sjekke om det ligger e-postadresse på kunden.  Denne skal da også vises under Leveringsinnstillinger på ordren.  (E-post skal bli generert selv om e-postadresse er feil eller ugyldig.)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar. Har testet noe og det ser riktig ut. Tar i snitt 2-3 timer før mail går ut. Ser også at de som sier de ikke har mottatt har blitt behandlet. Dessverre så syns jeg VN buger såpass mye at jeg klarer ikke stole på det. Finner det samtidig veldig merkelig at et system som dette ikke klarer å håndtere dette på en raskere måte.  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"