Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

c/o løsning med autoinvoice logikk

av Anonymous

Hei,

 

Har et case med handverkeriet som går litt i stå på grunn av manglende C/O jeg håper noen kan hjelpe meg med. Utfordringen er at vi ikke klarer å ha konsistens i hvordan de sender faktura til en utbygger/eier av et prosjekt, som resulterer i at de bruker ekstremt mye tid på sende faktura på mail manuelt og med egne mailbokser.
Hanverkeriet er en entreprenør som kjører prosjekter på forskjellige boretslag og AS'er som blir stiftet for å drifte prosjekter (av kunden). 

Kunden(prosjektet) er den juridiske eieren av fordringen for oppdraget, men den skal betales av utbygger / eier av selve prosjektet og de skal ha denne sendt til seg for så å attestere den til riktig prosjekt osv.

Eksempelvis: Malling &Co pusser opp et bygg (som blir "Sørkedalsveien 123 AS") og skal motta alle faktura på alt arbeid Handverkeriet gjør her. Sørkedalsveien 123 AS er ELMA registert så når vi legger inn org.nummer på kunden og sender til autoinvoice går fakturaen til dette ASet. Vi kan legge inn mail her også, men sålenge det ligger et orgnummer vil dette alltid gå først.
Handverkeriet bruker også Factoring så de er avhengig av å ha ORGnummer på kunden.

 

Har forsøkt å bruke kundelokasjoner som en C/O men dette går bare så lenge utbygger / prosjekteier kan motta EHF faktura, her for vi altså motsatt problem fordi det kun ligger "leveringsepost" på kundelokasjoner.

 

Trenger å vite om vi i det hele tatt kan bruke Lokasjon som C/O løsning. Vil orgnummer vi legger inn her brukes av autoinvoice eller vil kunden alltid overstyre?

Er det også mulig å legge til fakturaadresse/fakturamail osv på kundelokasjoner, så vi kan bruke dette som en komplett C/O løsning? (dette finens ikke i dag)

 

Setter pris på alle svar!

 

Mvh.

Magnus Brusletto Berntsen

 

0 SVAR 0
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"