Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endre navn på kostnadsbærer

av Anonymous

Ifølge hjelpeteksten skal man kunne endre navn på kostnadsbærer. Men det er ikke mulig:

En feil oppstod fordi Visma.net Expense benytter en skrivebeskyttet kopi
Logg informasjon: 737701_17853_2014-11-14_13:08:36.849
Vennligst kopier logg informasjon og inkluder det i e-post til support vedrørende denne feilen

Vet noen hvorfor ikke? Må vi kontakte forhandler og betale support for å håndtere slike endringer?

 

6 SVAR 6

av Gunnar Glendrange

Du skal få endret både navnet på feltet/begrepet (eksempelvis "Team" i steden for "prosjekt"), samt navn på de ulike alternativene/elementene. Sistnevnte  må (i praksis) gjøres i kilden.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

ok takk for svar!

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Ok, jeg vil uansett tro at det er dette som skaper problemet ditt. Har dere ikke kostnadsbærere da, at dere bare har lagt opp noe i Expense for godkjenningen sin skyld? Siden du bruker dokumentsenter med Approval mener jeg at det er slik løsningen skal fungere: Alle kostnadsbærere må opprettes i Global som da også dokumentsenter bruker. Så lenge du da har approval for fakturagodkjenning er det denne løsningen som tar "masterdataansvar" for kostnadsbærere. Dermed får du feilmelding når du prøver å endre noe. Jeg ville opprettet kostnadsbærer i Visma Global og evt satt opp godkjenningsløp på nytt. Hvis dette ikke stemmer må du nok snakke med forhandler som ser nærmere på problemstillingen. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi bruker Approval på godkjenning av fakturaer også, ja, men kostnadsbærerne kommer ikke fra Global eller lønn. Disse er lagt rett inn i Expense, og feilmeldingen oppstår altså når jeg forsøker å endre navn der.

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Navnene på kostnadsbærerne kommer fra enten økonomisystemet eller lønnsystemet. Ut fra meldingen du får tror jeg dere bruker Approval på godkjenning av fakturaer også. Hvis det er slik er det økonomisystemet som styrer nr og navn på ansvarsenhentene og du må endre de der (altå i feks Visma Global eller Visma Business)

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

ingen som vet noe om dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"