Mine områder
Hjelp
Frode Rørvik
CONTRIBUTOR ***

Utviklingsønske: Tvungen ansvarsenhet

av Frode Rørvik

Som mange andre organisasjoner så er vi en prosjektorientert bedrift. Alle reiser og utlegg skal føres mot prosjekt og helst godkjennes av prosjektleder. Prosjekledergodkjenning via kostandsbærer-hierarki har jeg etterspurt tidligere. Nå etterspør jeg bedre funksjonalitet rundt valg av ansvarsenhet:

Er det ikke mulig å få en instilling som tvinger brukeren til å velge ansvarsenhet (prosjekt i vårt tilfelle)?

Det er mange ansatte som glemmer å påføre prosjekt. Avdelingsledere som godkjenner i Expense klarer heller ikke å luke ut dette, så det er som regel lønnsmedarbeider som må fotfølge ansatte for å få på korrekt prosjekt. Vi har "løst" dette ved å påføre avdelingens internprosjekt på hver ansatt i Visma Lønn. Da vil dette avdelingsprosjektet være default på alle nye reiseregninger. Dette er ingen fullgod løsning, da det fører til at reiser og utlegg ikke blir utfakturert, men havner på den ikke fakturerbare internprosjektet. Dette er et direkte tap for oss.

Dette er vel et ønske som er relativt enkelt å fikse?

2 SVAR 2

av Gunnar Glendrange

Takk for mottatt ønske:)

Jeg har stor forståelse for det!  Samspill med ERP er en stor issue for Expense i 2017. Så der vil det skje mye vi håper mange vil sette stor pris på. Dette ønsket inngår i planene!

 

 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Høres ut som et veldig fornuft ønske som jeg håper du får gjennomslag for hos Visma! Oppfordrer alle til å være flinke med å sende inn utviklingsønsker og skjønner ikke hvorfor de ikke har laget en egen kanal kun for dette for hvert program de leverer. Et Google skjema, der man via faste felter guides gjennom en slik prosess, med et hyggelig automatisk generert takk i det man sender det inn er mitt forslag til alle som selger programvare!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"