Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

"Din bruker er ikke registrert i Visma,net Expence"

av Anonymous

Hei

Jeg får overnevnte svar når jeg skal gå inn og godkjenne reiseregninger.

Jeg står som godkjenner i systemet, jeg får eposter fra Visma.net med melding om å godkjenne reiser, men kommer som sagt ikke inn. Hva kan grunnen være?

4 SVAR 4

av Gunnar Glendrange

Virker som du er "Expense Approver" uten å være "Expense user". 

Det går fint an å ha rolle for å godkjenne reiseregninger uten nødvendigvis å skulle føre noe selv (regnskapsfører o.l).

Så går på rettigheter og lisens, hør med din samarbeidspartner.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

De ansatte som vi har lagt til Visma Net.expense i dag får feilmeldingen: Din bruker er ikke registert i Visma net.expense. Vennligst kontakt systemadministrator for å bli registert, De ansatte det gjelder står oppført med både approval tilgang og expense regular user i Visma net expense.

Godkjent løsning
VidarS
VISMA

av VidarS (Oppdatert ‎06-02-2018 15:58 av VidarS VISMA )

Dersom du bruker Expense stand alone uten integrasjon er riktig måte å legge til brukere som skal registrere reiseregninger som følger:

 

Gå til Expense | Innstillinger | Ansatte og klikk «Legg til». Husk å gå på fanen «Kostnadsbærere» også for å legge til riktig avd. etc. Når ferdig klikk «Lagre».

 

Det opprettes da automatisk en bruker i Admin | Brukere og roller med rolle «Expense Regular User». Skal personen være attestant også må du i Admin | Brukere og roller legge til rollen «Expense Approver». Det sendes automatisk mail til den det gjelder om at bruker-ID kan aktiveres.

 

Selv om bruker allerede er opprettet kan personinfo likevel legges inn som ovenfor så lenge en bruker samme mailadresse. Da knyttes de to sammen.

 

Det er bare brukere som ikke også registrerer reiser (administratorer eller attestanter) som registreres i Admin | Brukere og roller.

astridtufte
CONTRIBUTOR **

av astridtufte

jeg får ikke trykket "legg til" på ansatte... 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"