Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Masseoppdatering

av Anonymous

Hei,

Savner mulighet for å masseoppdatere registre, enten det er kunde- eller prosjektregister. Og tenker da på status knyttet til aktivt/ikke aktivt (eller "Åpen/Lukket" som prosjekter kalles, og "Aktiv/Inaktiv" som kunder kalles).

Videre savner jeg at disse statusene kan overføres til Business.

Fines det noen løsnigner for dette? Har nylig tatt i bruk Severa og har fått inn alle våre 2.341 prosjekter, men det er ca bare 330 av disse som er aktive. Blir jo da alt for mye jobb med å gå inn på hvert enkelt prosjekt å oppdatere statusen...

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Det er fullt mulig å masseoppdatere status på forbindelser. Gå for eksempel på menyvalget bla- velg aktive forbindelser. Helt nederst har du et felt som heter tiltak. Velg " endre status" og deretter velger du inaktiv. Du må huke av for de forbindelsene som du ønsker å endre status på hvis ikke endrer du status på alle de markerte. Statusene skal kunne overføres til Visma Business. 

Det er også mulig å benytte samme funksjonalitet på prosjekt, men jeg ser at det ikke er her mulig å masseoppdatere en endring fra åpen til lukket. Dette kan jeg legge inn som et ønske om forbedring. 

Håper dette hjalp deg litt på vei:)

 

Mvh

Tonje Fineide

Produktsjef, Visma Severa

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"