Mine områder
Hjelp
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

NYHET! Du kan nå få varsel hvis synken stopper

av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎28-10-2022 13:46 av Arthur Kvalheim )

Stopper integrasjonen mot Visma.net ERP(Financials) stadig opp hos deg? I dag oppdaget jeg en ny innstilling som i hvert fall ikke jeg har sett før 🙂

Hvis du gjør slik som meg: Stadig passer på integrasjonen mellom PM og Financials - så blir du kanskje like glad for denne nyheten som jeg blir.

 

Jeg vet at det er flere enn meg som stadig pleier og maserer denne integrasjonen for å få sendt ut kundefakturaer fra PM. Et velkjent problem er at synken feiler og alt stopper opp. Da må man inn å lese logg og rette i ting. Nå kan vi i det minste få et push-varsel til e-posten når synken feiler (ser det ut som).

Verdt å vite, tenker jeg. Og derfor tipse. Jeg har ennå ikke fått prøvd dette ut. Altså jeg har ennå ikke hatt feil som burde vært varslet til min e-post. I skrivende stund venter jeg på at synken skal gå en gang til. For jeg har nemlig nettopp rettet opp i en ting som gjorde at den feilet. (Gleder meg til vi selv kan starte synken uten å måtte vente 🙂 ).

Du finner innstillingen om varsel under tannhjulet-->Integrasjoner: Visma.net ERP--> og skroll til helt nederst til Meldinger

ArthurKvalheim_0-1666956181116.png
ArthurKvalheim_1-1666956190992.png

Helt nederst:
ArthurKvalheim_2-1666956200610.png

3 SVAR 3
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

av Arthur Kvalheim

Dette virker visst ikke slik jeg forventet likevel: 

Nå har synken feilet i går og i dag, uten at jeg har fått e-post-varsel til meg. Så enten er denne innstillingen om varsling noe annet enn det jeg forstår, eller så virker den ikke.

Jeg har fått andre varslinger fra Visma PM (planlagt faktureringsrapport), så her må det være noe annet som ikke virker rundt akkurat varslingen for synken. Jeg har meldt saken inn til support.


Disse forventet jeg at jeg skulle få e-post-varsel på, men det har jeg altså ikke fått:

ArthurKvalheim_0-1667377454355.png

 

 

Godkjent løsning
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎02-11-2022 16:27 av Arthur Kvalheim )

Nå virker den utmerket. Får varsel på e-post når synken stopper, og starter igjen 🙂

 

 

 

ArthurKvalheim_0-1667402760148.png

ArthurKvalheim_2-1667402812903.png

 

Jane
CONTRIBUTOR **

av Jane

Nyttig tips! 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"