Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Autoinvoice i Global - EHF/PDF

av Anonymous

Hei, vi sender nå de fleste av våre fakturaer via Autoinvoice og benytter printtjenesten og det ser ut til å fungere bra.

Har fått tilbakemelding fra en av våre kunder om at fakturaen vår ikke er lest inn direkte i systemet hos dem og at vi er de eneste som sender ehf-faktura med pdf-vedlegg... - hva betyr det? Er det en feil i innstillingene våre? Er det ikke systemene som skal konvertere fakturaene etter hva de forskjellige kundene/levernadørene kan motta? 

2 SVAR 2

av Svein Holanger

Hei

EHF-formatet håndterer et eller flere vedlegg. Det håndterer også vedlegg som er en visning av fakturaen som et PDF-dokument. Riktig nok er det ikke påkrevd å sende med PDF-versjonen av fakturaen som vedlegg, men Visma har valgt å gjøre dette fordi mange har informasjon på PDF-utgaven av fakturaen som de ikke har sendt med i EHF-filen og som de ønsker å vise til mottaker.

Jeg forstår ikke helt hvordan dette kan være et problem for mottaker at dette vedlegget ligger med. Et hvert mottaksystem skal kunne håndtere vedlegg i EHF-filen, og som sagt så sender alle Visma-systemer med dette vedlegget.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Flott, takk for svar.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"