Mine områder
Hjelp
lisec
CONTRIBUTOR *

Utfordringer med ferie i behandling

av lisec

Hei,

Vi har utfordringer med at ferie som er i behandling (søkt - ikke behandlet) legger ikke dukker opp hos leder for behandling. Når den ansatte har søkt feil dager og disse skal slettes i HRM så får jeg ikke mulighet til å slette de, og medarbeider får derfor ikke søkt ny ferie (pga overlappende datoer med ferie allerede søkt). Når leder ikke får opp ferien i web til behandling, så sliter vi på HR med å rette opp dette i HRM.

 

Håper dere kan hjelpe. Se screen shot om det gjør det lettere å forstå. 

 

LiseVisma ferie feil.png

2 SVAR 2
Gro H
CONTRIBUTOR ***

av Gro H

Du kan slette ubehandlet ferie og fravær ved å skrive "saksgang" i søkefeltet(nederst i menyen) og deretter velge "ubehandlede oppgaver i saksgang" - krysse av på "Ferie" - endre dato til f.eks. 31.12.22 - velg ansattnummer - kjøreparametre "Slett skjema" "Kjør" for uten hake på Oppdatering . 

Når du ser at det er riktig fravær som kommer frem - sjekke hvilken status det har og deretter søke kun på f.eks. "Attestering" for å slette kun det fraværet du ønsker. Deretter kjøre du samme jobben med hake for "Oppdatering" 

 

lisec
CONTRIBUTOR *

av lisec

Hei Gro,

Jeg kommer dessevrre ikke videre til det bildet hvor jeg kan slette ferie i attestering. Jeg kommer hit, men ikke videre. 

Ubehandlede oppgaver i saksgang.PNG

Få oppdateringer om denne artikkelen rett i mailboksen din

Klikk på de tre prikkene til høyre i innlegget/artikkelen og velg Abonnér.

Les mer om abonnering på artikler, faner og områder her.