Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Utfordringer med ferie i behandling

av Anonymous

Hei,

Vi har utfordringer med at ferie som er i behandling (søkt - ikke behandlet) legger ikke dukker opp hos leder for behandling. Når den ansatte har søkt feil dager og disse skal slettes i HRM så får jeg ikke mulighet til å slette de, og medarbeider får derfor ikke søkt ny ferie (pga overlappende datoer med ferie allerede søkt). Når leder ikke får opp ferien i web til behandling, så sliter vi på HR med å rette opp dette i HRM.

Håper dere kan hjelpe. Se screen shot om det gjør det lettere å forstå. 

LiseVisma ferie feil.png

2 SVAR 2
Gro H
CONTRIBUTOR ***

av Gro H

Du kan slette ubehandlet ferie og fravær ved å skrive "saksgang" i søkefeltet(nederst i menyen) og deretter velge "ubehandlede oppgaver i saksgang" - krysse av på "Ferie" - endre dato til f.eks. 31.12.22 - velg ansattnummer - kjøreparametre "Slett skjema" "Kjør" for uten hake på Oppdatering . 

Når du ser at det er riktig fravær som kommer frem - sjekke hvilken status det har og deretter søke kun på f.eks. "Attestering" for å slette kun det fraværet du ønsker. Deretter kjøre du samme jobben med hake for "Oppdatering" 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Gro,

Jeg kommer dessevrre ikke videre til det bildet hvor jeg kan slette ferie i attestering. Jeg kommer hit, men ikke videre. 

Ubehandlede oppgaver i saksgang.PNG

Få oppdateringer om denne artikkelen rett i mailboksen din

Klikk på de tre prikkene til høyre i innlegget/artikkelen og velg Abonnér.

Les mer om abonnering på artikler, faner og områder her.