Mina produkter
Hjälp
ALJ1
CONTRIBUTOR ***

Betalningsdatum på helg

av ALJ1
Status: Förslagslådan

Betalningsförslag: om förfallodatumet inträffar på en helg hade det varit smidigt om betalningsdatumet automatiskt sätts till närmast föreliggande vardag.

4 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Implementerad

När förfallodatum på en leverantörsfaktura är på en lördag eller söndag, finns en inställning, där du kan ange om förfallodagen för fakturan skall flyttas till fredagen före helgen eller till måndagen efter.

Läs mer här

 

 

ALJ1
CONTRIBUTOR ***
av ALJ1

@Christian Sandell 
Då fungerar inte denna funktion som ni tänkt. Jag har redan korrekt inställning på samtliga valbara betalningsvillkor men det har inte fungerat en enda gång. Jag får manuellt justera datum innan jag skickar till Autopay eftersom betalningsförslaget har betalningsdatum på helger trots allt. I länken du bifogade i ditt svar har två andra användare haft samma upplevelse om disfunktionalitet sedan 2019 och stötte på med en kommentar så sent som i maj i år om att det fortfarande inte fungerar4 år senare... @Nils Lundberg  @Margareta Enqvist Torkkel 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Nytt förbättringsförslag

Tack för förtydligandet vad som avses i förbättringsförslaget @ALJ1 . Jag lägger över den till att utvärderas igen baserat på nyinkomna informationen, att Visma.net ska flytta förfallodatum till en vardag om det infaller på en helg, även om man använder sig av förfallodatum från fakturafilen som kommer via fakturainkorgen och inte från betalningsvillkoret.

 

 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här