Mina produkter
Hjälp
NiklasSvensson
PARTNER

Inget föreslaget serienummer vid utleverans av ej lagerförd strukturartikel

av NiklasSvensson
Status: Nytt förbättringsförslag

Hej,

 

Om vi använder parti/seriespårning vid mottagande av produkter och använder oss av ej lagerförda strukturartiklar kommer Visma att föreslå/allokera serienummer på komponenterna när vi utleverar en ej lagerförd strukturartikel.

 

Konsekvensen av detta är att plockare på lagret måste plocka de serienummer som Visma föreslår, om man inte plockar de serienummer som föreslås kan det föreslagna serienumret ligga allokerat på en annan utleverans vilket medför att det inte är möjligt att ange på "min" utleverans.

 

Vi föreställer oss att vi har 1000st klockor på en lagerplats och denna klocka ingår i många olika ej lagerförda strukturartiklar. Jag som plockare får en utleverans och Visma föreslår att jag ska plocka klocka med serienummer 123456. Jag måste alltså då leta upp klockan med serienummer 123456 bland dem tusen klockorna. Helst hade jag bara velat plocka en klocka och efter det gått in på min utleverans och angett det serienumret som jag plockade utan att riskera att serienumret är allokerat på annan utleverans. 

 

Mvh Niklas

 

 

 

 

 

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här