Mina produkter
Hjälp
CZR
CONTRIBUTOR ***

Lagerrapport med drilldown

av CZR
Status: Prioriteras inte

I dagens tider med långa leveranstider för båtfrakt och höga priser för flygfrakt och dessutom en sjunkande valuta mot USD kan vi omöjligt vara ensamma om situationen med sjunkande TB/TG på produkter för att produkterna blivit dyrare att köpa in. 

 

Min efterfrågan av en bättre uppföljning av totalkostnad för våra produkter därmed ökat dramatiskt.

 

Det jag skulle vilja göra i systemet är:

 

Lagervärderings rapporten som finns i programmet utökas med drilldown funktion (Lite som BR och RR rapporterna är uppbyggda). dvs efter jag har skapat rapporten skall jag kunna klicka ner på en produkt och se

 

- vilka inleveranser kommer produkterna ifrån som jag har i lager. 

 

- Vad är produktens kostnad ifrån leverantören (Det som knyts via koppling "lägg till inleveransrad") i både utländskvaluta och svenska kronor (Detta för att kunna göra jämförelsen mot äldre inköp och granska om det är valutakursen som gjort prisökningen). Länkning till leverantörsfakturor önskas.

 

- Vad är anskaffningskostnaderna för dessa inleveranser, frakt,  Tull, montering osv Länkning till leverantörsfakturor önskas

 

- Är det "monteringsartiklar" i lager skall det gå att göra drilldown till korrekta underprodukter i rapporten.

 

Denna rapport skulle dessutom spara mycket tid vid revisorernas besök då alla företag med ett betydande lager då på ett enkelt vis kan ta fram underlag (leverantörsfakturor) för att bevisa att upptaget lagervärde i bokföringen är korrekt.

 

1 Kommentar
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte

Se om din partner kan hjälpa dig att bygga detta, antingen i Visma.net eller i OneStop Reporting.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här