Mina produkter
Hjälp
rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Rapport hyllvärmare

av rosannalundgren
Status: Implementerad

Jag är på jakt efter en rapport som visar vilka hyllvärmare vi har på lager. Alltså vilka artiklar som inte säljs utan endast ligger och tar upp lagerplatser. Det känns som att det borde finnas en sån standardrapport i alla affärssystem, men jag kan inte hitta något liknande. Den bör innehålla artikelnummer och senaste transaktionsdatum. Ett enkelt och önskvärt komplement till en sådan rapport vore att se omsättningshastighet och en sammanfattning om hur många år produkten beräknas att finnas i lager innan sista produkt säljs. 

9 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Rösta
 
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Implementerad

Från version 8.25 kan man söka efter hyllvärmare

Stefano
CHAMPION *
av Stefano

Hej Christian,

 

Vi har nu testat denna förfrågan men vi får inte fram det som Rosanna skrev i sitt förbättringsförslag.

 

Om jag tolkar det Rosanna skriver så är det artiklar som inte har sålts som hon ville få fram i förfrågan.

 

Det ni skrev när förbättringsförslaget implementerades var:

I fönstret Lageröversikt (IN401000) finns möjligheten att söka efter artiklar som inte haft någon förflyttning sedan ett visst datum

 

Men förslaget från Rosanna var artiklar som inte hade sålts och inte artiklar som inte haft någon förflyttning??

 

Misstolkar vi något här?

 

Mvh

Stefano

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Min erfarenhet säger att två kunder inte ser hyllvärmare på samma sätt. Så med det ser jag det svårt att ha en generisk rapport för detta.

rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***
av rosannalundgren

Hej, 

 

Jag håller med dig Stefano. 

 

Dessutom hade det som jag skrev varit bra med en lista med artikelnummer och senaste transaktionsdatum, istället för att söka efter ett specifikt datum och vilka som inte haft någon förflyttning sedan dess. Listan tenderar ju att kunna bli väldigt lång nu, man hade tex behövt kunna sortera på artikelklass för att den ska ha relevans. 

rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***
av rosannalundgren

Hej Mikael,

 

Ni har utgått från ett förbättringsförslag och markerat det som "implementerat". Så ett förslag hade ju kunnat vara att faktiskt utgå från det som stod i förbättringsförslaget.

av Christian Sandell

Hej,

 

Vi utgår från förslagen som kommer in, sen är det inte alltid att lösningen blir exakt som önskat. Det är flera aspekter som spelar in, till exempel tid för att implementera kontra nyttan för alla våra Visma.net-användare, eller andra krav och önskemål som påverkar.

 

Som Mikael är inne på är utmaningen att definitionen på en hyllvärmare kan variera per kund, lager, artikel. I det här fallet hade vi möjlighet att snabbare komma ut med en lösning genom denna hantering. Vi hoppas att den ger mervärde även om den inte täcker in ursprungsförslaget helt. Era kommentarer så väl som våra egna från utredningarbetet har vi sparat till den dagen vi kan se på detta igen.


Vi går alltid igenom och beskriver implementationen så att man kan läsa sig till hur lösningen fungerar. Är det fler saker ni saknar får ni gärna lägga ett nytt förbättringsförslag med hänvisning till detta ärende.

 

Mvh

Christian

Åsa M HLR
CONTRIBUTOR **
av Åsa M HLR

hej

så vart hittar vi omsättningshastighet på lagerförda artiklar?

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här