Mina produkter
Hjälp
Lars Ståhl
CONTRIBUTOR ***

Sidopanelers vy

av Lars Ståhl
Status: Förslagslådan

Roll: alla som använder sidopaneler.

Funktionen: Om man ändrar kolumners position i sidopaneler på det fönster man valt som underliggande, så ändras kolumnerna i originalfönstret också. Jag skulle vilja ta bort kolumner i sidopanelen.

Fördelen: Sidopanelen är för mig en snabb-hjälp för bättre överblick på vissa specifika parametrar och inte helt fönster (som man i så fall lika gärna kan öppna i annan flik/fönster). Originalfönstret som innehåller allt och har sin ordning bör ha det när man ska in och titta mer specifikt. Panelen bör då inte påverka originalfönstret och för att kunna vara behjälpligt på ett bra sätt så bör panelens kolumner inte ändra ordningen i originalfönstret.

 

Använd följande format när du beskriver ditt förbättringsförslag:
Som en <roll> vill jag ha <funktionen> för att <fördelen>.

 

Att inkludera en beskrivning av de tre elementen är bra:

Roll: Vem (vilken typ användare) är funktionen till för? Attestant, Chef, Administratör osv

Funktionen: Vad är det du vill göra - målet och/eller förväntan?

Fördelen: Varför behövs funktionen - vad är det du vill uppnå? Vilket mervärde ger funktionen dig?

 

Bifoga gärna beskrivande kontext, som t ex skärmbilder, foto, skisser etc. Ge gärna exempel på produkter eller andra ställen där du sett funktionen eller något liknande.
Notera! Med tanke på GDPR, kontrollera att inga personuppgifter visas i eventuella skärmbilder.

1 Kommentar
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här