Mijn Communities
Help
Andre Feijen
CONTRIBUTOR ***

Declaratie verblijfskosten

door Andre Feijen

Op dit moment declareren medewerkers bij ons de verblijfskosten via HRSS, hierbij moeten ze de duur van de reis aangeven. Op basis van de duur wordt bepaald welke componenten (dagvergoeding, lunch, diner, etc.) gedeclareerd mogen en kunnen worden.

 

In de app mis ik deze toepassing. Ik zou graag zien dat dit wordt toegevoegd.

 

Hoe gaan andere gemeentes hiermee om?

 

1 ANTWOORD 1
Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide

Wij hebben nog een flink aantal onkostendeclaraties in Self Service, omdat deze a. afhankelijk van gemaakte keuzes in het declaratieformulier op verschillende uitvoerkosten de gedeclareerde kosten kan wegschrijven (verblijfkosten voor externe op representatiekosten, voor eigen medewerkers op verblijfkosten) maar ook omdat je doordat je in excel kiest voor een ontbijt / lunch / diner, het bestand automatisch de vergoeding kan begrenzen conform onze Cao (verblijfkosten het Rijk). 

Ook kosten van attenties, daarin vragen we in het formulier uit of het een zakelijke gelegenheid is of een persoonlijke, zodat we dit ook juist wegschrijven WKR technisch.

Recent zijn onze declaraties in Self Service door een extern bedrijf gecheckt op WKR proofheid - volledig in compliance. Dus wij zijn hier heel bij mee, maar de keerzijde hiervan is dat we zoiets niet in de App kunnen realiseren. Ik hoop in de toekomst wel.

We merken dat we nu vragen krijgen waarom niet alle declaraties in de App zitten, een werknemer zit niet op ons antwoord te wachten waarom dat zo is.