Mina produkter
Hjälp
rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Bortfallna attribut

av rosannalundgren

Hej!

Vi arbetar mycket med attribut och på en artikel kan vi ha upp emot 10 olika attribut som används på olika sätt. 

 

Det har nu hänt två gånger under hösten att ALLA våra attribut på lagerförda artiklar faller bort. Alltså att alla fälten blir helt tomma. Är det någon annan som varit med om liknande? Det återstår bara att sitta och manuellt lägga in detta på över 1000 artiklar, vilket inte känns optimalt. 

 

Jag har själv kunnat härleda att det vid båda tillfällena skett i samband med att vi skapat en ny artikelklass. Alltså inte korrigerat något i en gammal, utan skapat en ny. Vet inte om det har med saken att göra eller ej. 

5 SVAR 5

av Joakim Arvidsson

Hej Rosanna!

 

Jag har noterat att detta har blivit inrapporterat av er partner till oss. Det jobbas med ärendet och du kommer att få återkoppling så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Hej, det har gått två veckor och vår partner har ingen uppdatering i detta. Detta är verkligen ett allvarligt problem som inneburit nästan en hel arbetsvecka i att åtgärda. 

Jan Norrbäck
PARTNER

Hej

Jag har inte upplevt det. Men be Er partner att skapa ett importscenario från Excel, istället för att göra det manuellt. 

Då går det snabbt att få det återställt.


Jan Norrbäck
Verksamhetskonsult & Affärsutveckling
http://treviga.se
rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Det är numera ett av Visma känt fel. Så rekommenderar ingen att skapa en ny artikelklass tills detta är löst, då problemet kvarstår. 

 

Jag kan skapa importscenarier själv, men problemet är att vi inte hade någon importfil med all tillhörande information. Varav alternativet var då att antingen manuellt skapa en excelfil med all data, eller manuellt  klä på artiklarna. 

rosannalundgren
CONTRIBUTOR ***

Hej, 

 

Detta har återigen inträffat för oss när vi gjorde en ändring i en artikelklass. När tänker Visma åtgärda detta för er kända fel?

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här