Mina produkter
Hjälp
Olivia Jansson
PARTNER

Favoritrapporter i Visma.net

av Olivia Jansson

I Visma.net Financials finns det många rapporter och förfrågningar att välja mellan. Jag tänkte ge några tips på mina favoritrapporter och förfrågningar som jag tycker är extra bra.

 

Saldolistan, ger en bra översikt på ingående och utgående balans på kontona i kontoplanen i Visma.net. Det är enkelt att välja vilken period jag vill granska och jag kan dessutom se valutadetaljer för mina valutakonton. Perfekt att använda vid avstämning av konton, där kan även kontodetaljer vara ett bra komplement för att kunna gå ner på detaljnivå på ett specifikt konto.

 

Försäljning per artikel och kund, i denna förfrågan får du en överskådlig vy över försäljningen till en kund, du kan välja att se per artikel eller alla artiklar. Eftersom det är en förfrågan finns det många möjligheter till olika typer av filtreringar beroende på vad det är jag vill se.

 

Kundreskontra/Leverantörsreskontra översikt, ger dig möjlighet att se en översiktsbild på respektive reskontra. Det finns många filtreringsmöjligheter, beroende på vad det är du vill analysera. På den högra sidan i förfrågan summeras saldot på raderna som du har filtrerat fram och du kan se totalt momsbelopp m.m.

 

Obetalda fakturor historik, finns både i leverantörsreskontran och i kundreskontran. Är en rapport som gör det enkelt att få koll på vad jag har för kundfordringar och leverantörsskulder. Rapporten kan därför vara bra att använda vid månads- och årsbokslut.

 

Vilka är era favoritrapporter?

Olivia Jansson
Exsitec AB
0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här