Mina produkter
Hjälp
Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

Filtrering försäljningsorder!

av Peter Boisen

Detta hamnar säkerligen under mallan gnäll men jag måste ändå få lyfta frågan då Visma valt att stänga den riktiga tråden.

Denna tråd:

https://community.visma.com/t5/Idebank-for-Visma-net-ERP/Filtrering-Forsaljningsorder/idi-p/179138

Startades i oktober 2018 då Visma släppte en uppdatering som tog bort möjligheten att bläddra mellan "filtreringar ".

Exempel kanske syns i länken ovan men kortfattat så innan oktober 2018 så kunde du söka på en specifik leverantör i leverantörsreskontra och när du sen fått fram din lista och klickar dig in i detaljvyn på fakturan så kunde du sen med pilarna bläddra till nästa faktura i din specifika sökning. På samma sätt funkade det även i kundreskontran om du sökte fram en specifik kund så du fick upp den kundens samtliga fakturor så behövde du inte hoppa in och ur för att få fram nästa faktura på kunden.

Kan det verkligen bara vara jag som tycker att det är EXTREMT störande att denna funktion tagits bort?

Hur gör ni andra användare när ni behöver hitta t.ex. en specifik faktura för en kund?

Vore fantastiskt om Visma kunde ge oss någon uppdatering i detta ärende...

1 SVAR 1

av Christian Sandell

Hej Peter,

 

Status för detta är samma som när frågan lyftes sist i våras. Funktionaliteten togs bort pga att filtreringen i vissa lägen blev felaktig samt relaterat till prestanda. Vi beklagar att det tagits bort och driver frågan mot vår utvecklingsavdelning. Vi hoppas kunna återinföra funktionaliteten framöver, men kan tyvärr inte ge några besked kring när detta kommer att ske. Du och övriga som lyft frågan här är de första vi kommer att meddela så snart vi har något nytt att säga kring detta.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här