Mina produkter
Hjälp
Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

Restorder

av Paul Maielli

Hej

 

Undrar om någon har ett tipps på hur man gör när en kund vill veta vad dom har på rest?

Nu kan vi ha flera artiklar på en order som har senare leveransdatum men jag kan inte skriva ut en SO och maila kunden på endast dessa artiklar utan allt från ordern kommer med dvs även det som redan är levererat. Är det många artiklar blir det inte överskådligt och kunderna blir förvirrade

 

Har frågat min partner och dom har ingen lösning på detta

 

Med vänlig hälsning,

Paul

Tradingbox AB

7 SVAR 7
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Palle!

Jag skulle tro att du kan ha användning av en rapport som heter "Detaljer försäljningsorder per kund".

Man väljer period, ej slutförda rader (för att få öppna orders), kund och lager. Vill man kan man även sortera på artikel.

 

 

Rapport.png

 

 

Öppna orders kommer att listas och man får även "status" på de öppna orders på vald kund.

I statuskolumnen framgår det om artikeln t.ex. är restnoterad, se inringat exempel. Om kunden 

har behov av information om en specifik artikel kan man sortera på det redan vid urvalet när man kör 

rapporten.

I de fall kunden mottagit en bekräftelser från er kan de lätt följa status på de artiklar som bekräftats per order och på så sätt kontrollera mot sina egna saldon.

 

 
 

Färsäljningsorder_per_kund_001.png

Hoppas att det hjälpte dig - annars får du gärna återkomma!

 

Med önskan om en fin dag och lycka till!

 

Mikaela von Schmuck
Konsult
Exsitec

 

Jens Skoog
CONTRIBUTOR ***

av Jens Skoog

Hej, kan man i denna rapport få med artikelbenämning och inte bara artnr ?

/Jens

Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

av Paul Maielli

Hej Mikaela,

 

Stort tack för ditt svar. Det funkar även om jag tycker att det är lite bökigt och onödigt långa steg då detta händer ofta att dom begär ut vad som finns på rest.  

 

Ha en fin dag

 

Med vänlig hälsning,

Palle

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Palle,

Du kan också skapa egna mallar från de olika rapporterna där man i fliken Ytterligare sortering och urval kan välja en del olika egenskaper och värden.

 

Ett exempel är det som jag lagt in i Word dokumentet. Sen vet jag inte om just denna mallen är det som ni efterfrågar men testa gärna och se om det är ett alternativ.

 

En mall kan man dela om man vill att andra i företaget skall ha tillgång till den mallen också. 

 

Mvh

Angela 

Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

av Paul Maielli

Snyggt Angela, 1000 tack

 

Är det även möjligt att få med artikelbenämning? nu när jag testar så får jag endast art nr med på rapporten. En del av våra kunder är små butiker och har dålig koll på det mesta... 🙂 så allt som underlättar och gör det överskådligt är bra.

 

Med vänlig hälsning,

Paul

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Palle,


Om inte beskrivningen finns synlig så kanske du behöver redigera rapporten och lägga till det fältet.
inventory item description, man hämtar det fältet och drar in det dit man vill att det skall ligga.
 
Vet du inte hur man gör så kanske din partner kan hjälpa till och visa?
 
Mvh
Angela

Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

av Paul Maielli

Tack!

 

Lite osäker så får ta det längre fram med dom, ingen panik.

 

Med vänlig hälsning,

Paul

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här