Mina produkter
Hjälp
Pierre Dahl
CONTRIBUTOR ***

Visma ändrar autentiseringen av Visma.net API

av Pierre Dahl

Fick just veta att detta sker per 230601 och att alla api kopplingar måste anpassas innan dess.

1. Hur länge har detta varit känt?
2. Hur pass omfattande justeringar krävs i kopplingarna?

Tack!

5 SVAR 5

av Liselotte Verbeek

Hei

Endringer på end-points eller andre endringer i vårt API meddeles via Release Notes. På vårt developer forum (som man får tilgang til når man jobber med integrasjoner via API-et) kan man følge råd og veiledninger, samt diskutere hvordan man forholder seg til denne type endringer. Dette er et developer forum hvor man kan diskutere løsninger med andre utviklere, og hvor også Visma's utviklere aktivt deltar.

Pierre Dahl
CONTRIBUTOR ***

Hej Liselotte, tack för svar, men jag förstår inte hur det svarar på min fråga? Menar du att jag behöver tillgång till developer forum för att få svar, samtidigt som jag inte skall vara medlem där eftersom jag inte jobbar med integrationer utan bara är en Visma.net kund som är frustrerad över att jag fick besked om detta och det är bråttom samtidigt som de som sköter våra integrationer inte är överens om när detta sker och jag hamnar i kläm. Nu har jag lagt flera arbetstimmar på att få svar på detta på alla upptänkliga sätt och till sist fick jag veta att det idag 13.06 tydliggjordes att datumet nu är ändrat till sista juni 2024 för v1 och v2 samt v3 till sista december 2024. Så jag kan släppa detta och återgå till min verksamhet igen.

Hej Pierre! 

 

Alla Vismapartners, samt alla certifierade integrationspartners, får information om kommande förändringar, bl.a. via vårt Developer Forum. I mars 2022 fick våra partners information om kommande nedstängning av endpoints i Salesorder v1/v2. Sedan en tid tillbaka har det kommunicerats på Developer Communityt att datumet är under övervägande och som nu är uppdaterat till den 31/12 2024.

Pierre Dahl
CONTRIBUTOR ***

av Pierre Dahl

Nu fick jag nytt besked från en annan partner om att det datumet inte gäller utan 31 dec 2024.

Kan någon tala om vad det är som gäller?

Pierre Dahl
CONTRIBUTOR ***

av Pierre Dahl

Har nu förstått att det krävs en app som byter token ofta för att höja säkerheten och att detta krävs under juni, men saknar mer exakt datum och hur våra befintliga kopplingar behöver justeras?

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här