Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Kreditkort

av Anonymous

Du vet väl att det går bra att koppla ditt kreditkort till vår lösning Visma.net Expense. På så sätt får du enkelt upp de transaktioner som registrerats på ditt kort och riskerar inte att missa något när du gör din reseräkning. Har du haft utlägg i utlandet ser du dessutom enkelt beloppet i SEK.

Idag har vi koppling till följande kreditkortsutgivare:

American Express Card

Danske Bank Corporate Mastercard

Eika TwoCards

Nordea FirstCard

SEB Eurocard

SEB Diners

 

Kontakta din kreditkortsutgivare och säg att du vill ha transaktionerna till Visma.net Expense. Har du fler frågor, kontakta din partner. 

7 SVAR 7
Eva73
CONTRIBUTOR *

av Eva73

Hur funkar det med kreditposter som laddas in i Expense? De kommer inte upp som minus? vilket gör att man inte kan använda dem?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Detta är ett väldigt enkelt sätt att få koll på alla utlägg gjorda med sitt kort. I vanliga fall kan det vara enkelt att missa något utlägg, men om du kopplar ditt kort till Visma.net Expense så minimerar du den risken.

Lisa L
CONTRIBUTOR **

av Lisa L

Gammalt inlägg ser jag men en fråga, måste man även bifoga kvitton eller räcker det att koppla utlägget till transaktionen från kreditkortet? Vet att kvittot dock ska sparas fysiskt enligt SKV regler. 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Ja, precis som du skriver så måste det fysiska kvittot fortfarande sparas. Var och hur du sparar det är nog en bättre fråga att ställa till de som sköter redovisningen. Men för att få struktur, ordning och redo rekommenderar jag att vid varje inskickad "expense" och dokumenterar alla kvitton och arkiverar dessa på lämpligt sätt. Hoppas det var svar på din fråga.

Lisa L
CONTRIBUTOR **

av Lisa L

Nja inte riktigt. Jag menar mer att måste man även scanna/fota kvittot och bifoga i expense, när man använder sig av kopplingen från transaktionen på kreditkortet? Vi har precis börjat med att föra över transaktionerna från Eurocard nämligen, men ser ingen fördel med det ifall man även fortsättningsvis måste bifoga kvittona i expense. Då är det ju isåfall bara ett moment till som ska göras. Tänker att det då borde räcka att fysiskt spara kvittona ihop med reseräkningen som vi gör idag. 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Då förstår jag, men även där gäller svaret innan. Det beror på hur ni vill administrera detta internt. För egen del så fotar jag kvittot och lägger upp i appen. Sedan vid månadsslut gör jag klart min redovisning och mappar kreditkortets transaktion med det fotade kvittot. På så så sätt missar jag ingenting och jag kan känna mig trygg att jag har en korrekt utläggsredovisning.  

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

I tillägg till det som Niclas skriver finns det även en poäng i att scanna och bifoga kvittona digitalt, i och med att den som sedan godkänner reseräkningen kan se alla kvitton i samma fönster. Det är inte säkert att den personen som godkänner har tillgång till alla papperskvitton.  

Mvh

Susanne

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här