Mine produkter
Hjælp
AKHjort
CONTRIBUTOR **

Kontrakt tillæg til selvplanlæggere

af AKHjort

Vi har en del medarbejdere, der fritages for tidsregistrering, og skal derfor udarbejde et tillæg til deres kontrakt. Er der nogle, der allerede har udarbejdet et sådan tillæg og som vil dele det med os, for inspiration?

Hilsen Annakarin Hjort, Colliers

6SVAR6
Brix
CHAMPION ***

af Brix

Jeg er bare så nysgerrig - du skriver en del selvtilrettelæggere - som jeg er blevet oplyst er det primært kun den(m) med voldsomt mange stjerner på skulderen som fx. adm direktør og ejerledere, der er selvtilrettelæggere. Ledere, der har personaleansvar?

AKHjort
CONTRIBUTOR **

af AKHjort

Hos os har vi tolket loven således, at alle ledere med enten fagligt eller personaleansvar er selvtilrettelæggere, og derudover har er der enkelte andre medarbejdere, der også vil være selvtilrettelæggere baseret på deres stillingsniveau.

Jeg har ikke læst nogen steder at det kun skulle være direktører og ejere, der kan være selvtilrettelæggere.

Men det vigtigste er at de som er det, kender konsekvensen og er det frivilligt.

Karen-Marie Fredgaard
CONTRIBUTOR ***

af Karen-Marie Fredgaard

@AKHjort Vi har skrevet flg.:

 

Med virkning fra 1. juli 2024 er det aftalt at dine ansættelsesvilkår ændres således:

Du anses for selvtilrettelægger efter arbejdstidslovens § 1. stk. 6 og er derfor ikke omfattet af virksomhedens retningslinjer for registrering af arbejdstid. Du har derfor ikke pligt til at registrere din arbejdstid.

Som selvtilrettelægger er du ikke omfattet af arbejdstidslovens § 3 om pauser. § 4 om maksimal ugentlig arbejdstid og § 5 om natarbejde.

Du er endvidere ikke omfattet er hviletidsbekendtgørelsens § 3 om daglig hviletid og § 4 om ugentligt fridøgn.

De generelle principper i arbejdsmiljøloven om beskyttelse af medarbejderes sikkerhed og sundhed gælder stadig for din ansættelse.

Alle øvrige ansættelsesvilkår i din ansættelseskontrakt forsætter uændret.

Vi anbefaler at du opbevarer tillægget sammen med din ansættelseskontrakt. 

AKHjort
CONTRIBUTOR **

Tusind tak, det er meget brugbart 🙂

Camilla Breck
CONTRIBUTOR *

af Camilla Breck

 Hvis du har adgang til DI så er der en fin skabelon derinde.

 

AKHjort
CONTRIBUTOR **

af AKHjort

Desværre, vi er ikke medlem af DI.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.