annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in

Log på eller lav en ny bruger for automatisk at få relevante områder

Highlighted
CHAMPION *

Momskoder på fragt ved Webshop-integration i SummaSummarum

hej

Jeg bruger Summasummarum 4,40 og Visma WebShop. Egentligt fungerer det OK, men de 2 systemer er ikke ligefrem født til at arbejde sammen. Det hedder nok at systemerne er delvis kompatible. Summasummarum alene er super - tror ikke jeg kan leve uden.

Er der nogen der har en ide til hvordan man kan "snyde" Summasummarum til at acceptere forskellige momskoder på fragt der tillægges ordrer fra WebShop. Problemet er at der ikke er moms på Post Danmark privatpakker, men moms på erhvervspakker. Jeg har lagt alle pakkepriserne ind i WebShop, og angivet de respektive momssatser for hhv. privatpakker og erhvervspakker. Men i Summasummarum skal der også angives en momskode for "fragtmetoder" under egenskaber for "Visma Online", men her er det er kun muligt at angive 1 momssats - enten ved angivelse af et varenummer og/eller ved angivelse af en konto.

Når man herefter importerer ordrer fra WebShop melder SummaSummarum fejl hvis ikke momskoden på fragt i ordren stemmer overens med momssatsen på den konto der er angivet i form af et varenummer eller konto under "fragtmetoder". Alle ordrer med samme momskode bliver importeret, men de andre ordrer importeres ikke før man har været inde i egenskaber for "fragtmetoder" og ændre momskoden. Også kan man så gøre det igen næste gang der kommer en ordre med anden momskode på fragt. Det er da lidt besværligt og virker unødvendigt.

Jeg vil meget gerne høre om erfaringer fra andre der kører Summasummarum og WebShop sammen.

mvh

niels