Mine områder

Sign in for at tilføje dine favoritområder
Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

SummaSummarum og Windows 10

Hvordan står SummaSummarum i forhold det nys frigivne Windows 10?

7SVAR7
Highlighted

Re: SummaSummarum og Windows 10

Hej Simon,

SummaSummarum er nu også testet på Windows 10 Technical Preview, uden problemer.

Mvh

Visma Support

Henrik

CONTRIBUTOR *

Hi Visma

Support - Er der nu officiel support for Summasumarum på Windows 10?

Tim

Hej Tim

Jeg vil først beklage, at vi ikke har været helt klare i vores kommunikation omkring dette. 

Men ja, vi kan officielt meddele at Visma SummaSummarum fra version 4.65 understøtter Windows 10. 

Hvis du ikke allerede har hentet den version, kan du gøre det her: https://community.visma.com/da/softwaredk/Produkter/Visma-SummaSummarum/downloads/

God dag

Med venlig hilsen

Stine/ Visma Software

CONTRIBUTOR **

Hej Visma

Er der noget jeg skal tage specielt hensyn til ved opgradering til Windows 10, - noget der er fornuftigt -hensigtsmæsssigt at være opmærksom på, ved opgraderingen af styresystem.

Specifikt tænker jeg på printer, mail, backup og program installation.

- SummaSummarum er opgraderet til version 4.66.

Med venlig hilsen
Poul Anker Larsen
Søgaarden B&B

I SummaSumarum vil jeg altid anbefale at du tager en: "System sikkerhedskopi" og flytter den til en ekstern enhed, det kunne være en USB som du gemmer: "System sikkerhedskopien" ud på og derefter fjerne fra computeren.

Hvis du har abonnement kan du hente installationsfilen til den nyeste version af SummaSumarum her på community.

Herefer installere den nyeste version af Summa v.4.66 som er windows 10 kompatibel. 

Når den er installeret og du har aktiveret med dit kunde nr. og CVR. nr. kan du så indlæse din system sikkerhedskopi fra din USB ind på din lækre nye windows 10 installation med den nyeste version af Summa v. 4.66.

Windows 10 skulle selv installere printer drivere (i lang de fleste tilfælde) ellers må man installere den driver der fulgte med den da du købte den.

Mail, kan blive hånteret på mange måder afhænigt af hvordan du har din mail, kan det være at den bliver synkroniseret til internnetet. Hvis ikke skal du selv ind i dit mailprogram og lave en backup/sikkerhedskopi.

Det er også en god idé at tage back up af egne filer og dokumenter.

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at vende tilbage, så skal jeg gøre mid bedste for at besvare dem.

Venlig hilsen.

Christian Hansen.

CONTRIBUTOR **

Tak for hjælpen, nu kører jeg windows 10.

Venlig hilsen
Poul Anker Larsen

CONTRIBUTOR *

Det kunne I godt have skrevet i en nyhedsmail - jeg har ventet og ventet på at Visma meldte ud, at Summasummarum bliver understøttet af Windows 10.
Nu skal jeg så betale for nyt OS - det er lidt træls.

Med venlig hilsen

Ingerlise Klingenberg