Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

"Send pr. e-mail" når man opretter og redigerer bilag - Bruger du det?

Hej Summa-brugere 
Har netop haft en rigtig god dialog med Henrik i support, bl.a. om funtionaliteten vedr. ovennævnte mulighed ("hak-boks") når man opretter, redigerer og læser bilag i Tilbud, Ordrer og Kreditnotaer m.m.

Vi er et par brugere som har talt om, at vi ikke rigtig udnytter denne funktion, primært fordi den betyder at Summa gemmer hakket og derefter vil sende hvert eneste bilag man opretter, åbner, genåbner, så længe der er "hak" i valg-boksen.

Og vores måde at håndtere oprettelser og redigeringer af bilag indbyder overhovedet ikke til at bilaget skal sendes hver eneste gang - faktisk nærmest tværtimod....

Derimod synes vi at det kunne blive noget mere brugbart, hvis der var mulighed for at denne hak-boks kunne fungere som et "1-gangs-valg".
- Altså at når man hakkede boksen af blev dette ene, specifikke, bilag sendt afsted til den/de angivne e-mail.
Og hak-boksen derefter re-sat til "ikke hakket af" så man næste gang igen aktivt skal vælge at hakke boksen af for at det næste bilag sendes pr. e-mail.
Evt. også at den e-mailadresse man havde sendt dette bestemte bilag til blev gemt i navnefelt/bilag. 

Men hvad mener I andre brugere?
- Anvender I "Send pr. e-mail" hak-boksen nu?
og
- Virker den nuværende funktion godt for Jer?
eller
- Kunne I ønske denne ændret/udvidet, eller måske foreslå en tredje mulighed? 

Og Apropos:
Nu er I vel også klar over, at "Send pr. e-mail" samtidig giver mulighed for at sende samme bilag til flere e-mailadresser på samme tid?
Der skal bare ";" imellem hvis man skriver flere e-mailadresser i adresse feltet.

På forhånd tak for input - Mvh Allan A 

1SVAR1
CONTRIBUTOR **

Re: "Send pr. e-mail" når man opretter og redigerer bilag - Bruger du det?

Hej Allan!

Jeg bruger den funktion meget, når jeg sender fakturaer ud, og lige som med "bogfør" boksen, vil det være træls, hvis jeg hver gang skal sætte hak i boksen.

Man kan vælge at sende email uden at se en kopi, så måske kan det også laves, at man kan vælge om et hak skal gemmes eller ej.

Venlig hilsen

Christian