annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in for at tilføje dine favoritområder
CHAMPION *

Opdatering af Webshop ?

Hej Visma

Hvornår forventer i at opdateringen af Webshop+ kommer ?

vh

Niels Ansø
DAJOLKA

21SVAR21

Re: Opdatering af Webshop ?

Hej Niels,

Den næste opdatering af Webshop+ (inkl. Website og Webshop), forventes at komme i slutningen af september.

Med venlig hilsen

Simon

CHAMPION *

Hej Simon

Jeg kan se at der er kommet nogle få ændringer i WebShop - var det alt for denne gang?

Så vidt jeg kan se der er ikke en eneste af mine mange ønsker/forslag med, f.eks. at kunder fra udlandet kan vælge andet land end Danmark, eller at offentlige institutioner og private virksomheder der benytter elektronisk fakturering kan angive deres EAN nr.

Det er småting - men vigtige - hvorfor er det ikke med?

vh niels ansø

DAJOLKA.net

Kære Lennart,
Visma udvikler kontinuerligt på rigtig mange programmer. Visma er stolte af at være markedsførende i Norge. En position vi har opnået, fordi vi løbende udvikler vores produkter i forhold til vores kunder og deres behov. På samtlige produkter Visma sælger og servicerer i Danmark, har vi danske produktansvarlige, udviklere og supportere, som alle er med i planlægnings- og beslutningsprocessen. Når vi udvikler, så udvikler vi både globalt og regionalt. Der kan eksempelvis være krav til lovgivningen, som skal opfyldes og inkorporeres i enkelte lande, mens ny funktionalitet typisk udvikles til alle lande.

Visma baserer i høj grad sin udvikling på tilbagemeldinger fra markedet – herunder selvfølgelig vores trofaste brugere. Og vi sætter stor pris på de tilbagemeldinger, vi får. De er med til at højne kvaliteten af vores produkter. Vi kan imidlertid desværre ikke garantere, at alle ønsker bliver efterkommet. Alle ønsker bliver dog nøje vurderet.

I alle vores hjælpefiler [F1] er der mulighed for at se alle de produktnyheder og forbedringer, der har været tilknyttet de forskellige opdateringer. Findes der ikke en [F1] funktion i dit program fra Visma, har vi kommunikeret nye versioner af programmet til dig på anden vis. Sandsynligt via vores hjemmeside eller vores Community.

For nyheder om opdateringer til Visma Webshop finder du denne kommunikation i vores hjælpefil ved at klikke på ? (spørgsmålstegnet) øverst i højre hjørne af programmet. Du kan også finde information vedrørende opdateringer og nye funktioner på denne adresse: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-webshop-plus/DK/Default.htm#a_new_in_this_version.htm%3F...

I Mamut Business Software (hvor du er kunde) finder du en oversigt over nye opdateringer ved at trykke [F1] eller gå til denne adresse. http://help.mamut.com/DK/mhelp/171/mhelp_Left.htm#CSHID=5304300|StartTopic=desktop%2Ffocusareas%2Fcr...

Jeg håber, jeg har skabt lidt klarhed i forhold til dit indlæg og hvorfor dine ønsker ikke er blevet omsat. Jeg håber fortsat, du vil blive ved med at tippe os om mulige forbedringer. Vi sætter pris på det.

Med venlig hilsen
Dennis Leuring

Hej Lennart,

Tak for dit svar.
Som du selv nævner, har Visma mange produkter. Netop dette forum, du skriver i nu, er beregnet til Visma Webshop. Har du spørgsmål til dit program, som du gerne vil dele med brugere i Visma Community, er du hjertelig velkommen til at oprette et indlæg. Her vil vi dog bede dig om at skrive dit indlæg i forummet for Visma Mamut. I Visma Community kan vores kunder stille spørgsmål til andre bruger. Brugerne har således mulighed for at hjælpe hinanden konstruktivt.

Hvis du har spørgsmål til dit produkt, er du altid velkommen til at skrive til admin-software@visma.com, hvor din henvendelse vil blive behandlet og besvaret.

Har du spørgsmål til opdateringer vedrørende dit hostingcenter, vil vi ligeledes meget gerne svare på dine spørgsmål. Vi kan kontaktes på 7027 7178 eller på support-software@visma.com

Vi er meget glade for, du har valgt Visma som din leverandør gennem så mange år, og vi håber på et forsat rigtig godt samarbejde.

Med venlig hilsen
Dennis Leuring

Kære Niels,

De ændringer der kom i sidste uge (uge 39) var dem, der var planlagt til denne opdatering.

I forbindelse med den løbende udvikling af Visma Webshop, har vi stor fokus på de forslag til nye funktioner, vi modtager fra vores kunder. Derudover har vi, som Dennis også skriver, et ansvar for at holde produktet ajour med lovgivning samt bibeholde den performance (hastighed), vi har i dag. Vi modtager dagligt flere ønsker fra Visma Webshop kunder fra hele Norden. Alle ønsker bliver nøje gennemgået, og vi lægger et stort stykke arbejde i at omsætte ønskerne til nye funktioner i fremtidige versioner.

Vi kan desværre ikke sige noget om, hvornår en ønsket funktionalitet bliver en realitet. Eller om den bliver til noget. Vi er nødt til at prioritere opdateringer og funktioner, som affødes af ændringer i dansk lovgivning til Webshops.

Vi gør dog hver dag alt vi kan, for at leve op til vore kunders krav, forventninger og ønsker til vores programmer – herunder også din Webshop.

Det kan jeg skrive under på som produktansvarlig for Webshoppen.

De bedste hilsner

Simon

CHAMPION *

Hej Simon

Jeg er kommet med mange forslag til jeres Webshop - skrevet det flere gange, og ligeledes talt med support og salg flere gange.

Det er virkelig småting der skal rettes, men som har stor betydning for funktionaliteten og kundens oplevelse af siden. Min Webshop virker f.eks. meget uoverskuelig fordi jeg har mange varerkategorier, og man kan ikke minimere menustrukturen i sidemenu til niveau 0 (overskrift), så derfor skal kunden ofte bladre eller scrolle flere sider ned eller op hver eneste gange han/hun klikker i sidemenuen. Din supportafdeling argumenterer for at holde fast i jeres minustruktur, og de begrænsninger der er lagt ind, at det er for overskuelighedens skyld. Men jeg synes at begrænsningerne virker omvendt.

Andre skempler:

Som nævnt ovenfor, så savner jeg meget at kunder fra andre lande end Danmark kan afgive bestilling - uden at de skal komme med forklaringer under "øvrig information" om at de altså ikke bor i danmark med f.eks. i Norge. Din salgafdeling har faktisk også sagt for nylig at det ville komme i denne opdatering.

Et andet eksempel er at offentlige institutioner eller private virksomheder der anvender elektronisk faktura ikke kan angive deres EAN nr. - hvorfor kan de ikke det? I kan da bare indsætte den variable på siden hvor virksomheder angiver deres kontaktoplysninger.

I skriver at i brænder for de små, og tager alle forslag meget alvorligt - men det er desværre ikke sådan det opleves herfra - fra en af de små.

med venlig hilsen

Niels Ansø

DAJOLKA.net

CHAMPION *

Hej Simon

Er det muligt for jer at komme med en tidshorisont for hvornår følgende rettelser til WebShop kommer:

- At kunder fra udlandet kan afgive ordre, dvs. at de har mulighed for at vælge eller skrive hvilket land de kommer fra, istedet for at de default kun kan vælges Danmark. Jeg får flere henvendelse fra potentialle kunder, især Norge, som bliver forvirrede/irriterede over dette.

- At offentlige- og private virksomheder, der ønsker elektronisk frakturering til EAN nr., også har mulighed for at oplyse deres EAN nummer i et separat felt for dettei kontaktoplysninger.

med venlig hilsen

Niels Ansø

DAJOLKA.net

Hej Niels

Simon har desværre taget sig den frihed at være på ferie :). 

Vi vil i mellem tiden undersøge sagen og om ikke andet sørge for, at du får et svar, når Simon er tilbage på pinden. 

Fortsat god dag

Med venlig hilsen

Stine, Visma Software

CHAMPION *

Hej Stine

OK, fint, tak.

Jeg kan oplyse at betaling med Dankort+mobilePay via DIBS kører rigtigt fint, og jeg forventer meget snart også at få aftalen med Teller om de internationale kort på plads. Så ville det være rigtigt fint hvis udenlandske kunder kan afgive ordre.

vh

niels

Highlighted
CHAMPION *

Hej Stine.

Jeg fik aldrig svar fra jer vedr. spørgsmålene ovenfor om salg til udlandet og salg til offentlige viksomheder, men jeg så at der er kommet nogle meget interessante opdateringer til webshoppen, herunder at man kan tilføje flere lande og vælge hvillke fragt- og betalingsmetoder der skal gælde for de pågældende lande 🙂

Men, jeg kan ikke tilføje flere lande i min webshop. Systemet skriver at funktionen ikke understøttes af mit økonomisystem(SummaSummarum) :-(.

Næste spørgsmål er så om det vil blive rettet til så flere lande funktion kan fungere i SummaSummarum ?

vh
Niels Ansø

dajolka.net 

Hej Niels,

Det er funktioner der desværre ikke understøtter integrationen til SummaSummarum. Pt ligger det heller ikke i vores planer at gøre det muligt. 

Jeg vil i stedet anbefale at du ser nærmere på Visma eAccounting, der er fuldt integreret med Visma Webshop, inkl. +-udgaven. Det er også i Visma eAccounting, at vi kommer med de smarte nye funktioner i fremtiden.

Vedrørende din tidligere henvendelse omkring EAN nummer i kassen, er det også noget der arbejdes på. Det vil i tillæg til International Handel og Indlogningsgrupper blive udviklet med henblik på bedst mulig integration til Visma eAccounting.

Hvis du finder Visma eAccounting interessant, eller har spørgsmål til det, er du meget velkommen til at skrive i f.eks. forummet. 

Hvis du ønsker at skifte SummaSummarum ud med Visma eAccounting, kan vi gøre det omkostningsfrit, og vi vil gerne være behjælpe med overførsel af data.

Mvh

Simon

CHAMPION *

Hej Simon

Det er meget frustrerende at i nu foreslår at jeg skal skifte regnskabsprogram bare for at åbne op for at mine kunder kan skrive et andet land end Danmark ved afgivelse af ordre på webshoppen. Det er jo også stik imod jeres løfte om fortsat at udvikle SummaSammarum og integration med Webshop, som i gav mig for bare 1½ år siden da jeg skulle beslutte mig for hvilket webshop system og evt. regnskabssystem jeg skulle satse på.

Mht. eAccounting, er det muligt at importere styklister fra Summa ?

Kan eAccounting køre off-line ?

vh

Niels Ansø

DAJOLKA.net

CHAMPION *

Hej Simon

Jeg fik svar fra Henrik Schytz om at eAccounting ikke arbejder med styklister, så alene derfor kan jeg ikke bruge eAccounting, da lagerstyring ikke vil fungere uden brug af styklister. Lagerstyring fungerer perfekt i SummaSummarum med integration til Webshop.

Jeg ville også komme til at savne at kunne lave debitor kontoudtog, som jeg kan forstå at eAccounting ikke understøtter.

Kan Webshop+ køre uden integration, og uderstøtte international handel, kundegruppe mm. ?

mvh

Niels Ansø

Dajolka.net

CHAMPION *

Hej Visma

Er der nogen udsigt til at "indlogningsgrupper" og "international handel" understøttes med Summasummarum og Webshop plus integration her i 2016 ?

vh

Niels Ansø

DAJOLKA.net 

Hej Niels,

Der ligger ikke nogle konkrete planer om det i øjeblikket. Men planerne for 2016 er ikke hugget i sten, så jeg vil ikke afvise at vi laver om på planerne i løbet af året.

Jeg tager dine spørgsmål og kommentarer (=ønsker) med til udviklerne.

mvh

Simon

CHAMPION *

Hej Simon

OK, det håber jeg, så vil Summa og Webshop blive et godt makkerpar.

Jeg har flere gange haft fornuftige samtaler med Henrik Schytz om problemtikken med synkronering af kundekartotek imellem Summa og Webshop, og som sagt til Henrik kan jeg sagtens leve med en løsning hvor der skal laves noget manuelt import/export, bare der kan blive åbnet for indlogningsgrupper, og jeg kan ligge alle eksisterence kunder ind i webshop.

Hvis jeg husker rigtigt, så vil åbning for indlogningsgrupper også åbne for international handel, så man kan præsentere noget seriøst for de udenlandske kunder på webshoppen.

vh

Niels Ansø

Hej Niels,

Det er blandt andet nogle af de ting vi ser på.

Hvis vi gør det muligt at benytte indlogningsgrupper og international handel, vil det være en automatisk integration. Vi skal ud over manuelle processer:-)

Jeg skal sørge for at holde dig informeret når vi ved noget mere.

Mvh

Simon

CHAMPION *

tak!

CHAMPION *

Hej Simon

Er det noget nyt om indlogningsgrupper og international handel i Summa+Webshop.

PS: Den seneste opdatering(april) er webshop har gjort at man ikke længere kan copy&paste billeder, vha. link til anden website hvor billederne ligger, ind i den nye tekst-editor, og billeder slettes i allerede eksiterende sider hvis jeg vil rette dem. Det er f.eks. smart at bruge til at have et logo fra en producent.

mvh

Niels