Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

BTW balanspost leegboeken

door Anonymous

LS,

In 2017 Q4 is er geen BTW aangifte samengesteld mbv de knop "BTW-aangifte". Daarom is er een saldo van EUR 1.758,74 op rekening 1610 (en een negatief saldo op 1690) overgebleven per jaar einde balans.

Ik heb dit proberen te corrigeren met een handmatige boeking tussen de twee rekeningen, wat het probleem voor jaareind 2019 oplost. Echter, in de aangifte voor 1Q20 krijg ik nu een issue omdat hij de boeking ziet als een BTW boeking mee te nemen in de volgende aangifte. Hoe kan ik die boeking uit de BTW aangifte halen zonder de boeking zelf te hoeven annuleren?

1 ANTWOORD 1
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Beste Willem,

Eigenlijk zou je fictief de BTW aangifte die je niet middels het systeem hebt aangegeven moeten boeken. 

Je moet dan via memoriaal boeken niet naar 1690 maar naar 1695. 

Dus de boeking die je nu hebt ingegeven vervalt en dan maak je een nieuwe boeking.

Als het goed is krijg je dan de saldi niet mee met de aangifte. 

Mocht je WEL die bedragen tegenkomen op de aangifte, dan kan het zijn dat ze verder in het overzicht van de BTW aangifte er weer vanaf worden gehaald, waardoor het saldo 0 is. 

Ik hoop dat ik je vraag goed heb begrepen en dat je met bovenstaand bent geholpen.

Mvrgr. Fenneke Freese