Mijn Communities
Help

Idee: Opmaak offerte aanpassen

door Roel van der Meulen (Bijgewerkt ‎13-04-2018 15:48 door Roel van der Meulen VISMA )

Idee van @Anonymous: 
"Omdat ik in de dienstverlening werk en bouwprojecten uitvoer is het voor mij zeer wenselijk een betere en uitgebreidere opmaak van de offerte te kunnen toepassen.

• Tekstmogelijkheid boven de 'artikelen'
  • Meer standaard tekst mogelijkheden. Zoiets als artikelen, maar dan in tekstblokken die ook te wijzigen zijn.
  • meer ruimte voor teksten die altijd in elke offerte terugkomen. Afsluiting, aanhef etc.

De offerte-opmaak is erg gericht op handel. Prima voor verkoop van dozen schroeven, maar niet zo netjes en handig voor een compleet project."

Datum: ‎01-02-2018 12:39
Status: Nieuw (0 kudos ontvangen)

---
Reactie van: @Bob Huisman
Datum: 05-02-2018 16:47
"Dank je voor je input. Je wens is duidelijk. Standaard tekstblokken zijn nu niet voorhanden. Wel is het mogelijk om een tekstregel boven een artikelregel te gebruiken. In het plaatje zie je de dubbele rij puntjes die je kunt 'vastpakken' om de volgorde van regels aan te passen."

offerte-opmaak.png

3 ANTWOORDEN 3
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Anonymous: Hoe ver staat het inmiddels met de aan te passen offerte opmaken?

Ik gebruik de offerte module inmiddels best veel, maar loop echt tegen volgende aan in bruikbaarheid:

• Maximaal aantal bijlagen. De grootte van 5mb is erg krap, maar snap ik nog, meer bijlagen moet kunnen er wordt toch een document van gemaakt! Ik doe vaak specificatie bij de offerte.
  • Van offerte, naar order, naar factuur gaan de bijlagen niet mee.
  • In de verzend email van visma zou het erg handig zijn als in de kop het offerte / order / factuur nummer komt te staan, net als een referentie. Nu krijg ik akkoord via reply email van de klant, maar heb geen idee over welke offerte het gaat.....!
  • De E-mailteksten mogen best wat langer, meer karakters.
  • Standaard bijlage bij elke offerte, nml algemene voorwaarde
  • Standaard extra vrije ruimte tussen Documentteksten en de regels er boven. Loopt nu in elkaar over.
  • Regels kopiëren, ipv opnieuw invoeren
  • Een soort van alinea einde tussen de regels, kan evt wel meet blanco tekst regel, maar wordt het in scherm miet duidelijker van.
  • Bij order naar factuur kan je de regel niet aanpassen. Bij minderwerk of doe er toch maar eentje extra zou dit handig zijn.
  • In overzicht offerten / orders / facturen kolom met de referentie. Geen idee waar offerten over gaan zo. Wellicht ook "voorbeeld"scherm er naast?
  • In order bevestiging kan geen negatief bedrag, maar ook geen negatief aantal invoegen. BVB korting, inruil, opbrengsten van retour / sloopmateriaal? Weet even niet of dat bij factuur ook zo is...

Genoeg relatief eenvoudige stof tot verbetering zou ik zeggen! (En misschien ook wat lastigere. 🙂  )

2020-05-13_22-28-24.jpg2020-05-13_22-29-18.jpg2020-05-13_22-34-13.jpg

Aad Wagner
CHAMPION *

door Aad Wagner

De opmaak en lay-out aanpassen van de offertes in Visma is een must. Ik kan mijn diensten niet op deze manier presenteren aan mijn klanten. Dan sla ik als grafisch ontwerper direct een modderfiguur. De layout is gewoon erg slecht... Wat minimaal zou moeten kunnen bij het maken van een offerte:

• teksten opmaken (bold, italic, opsommingen*);
  • lettertype kiezen; en
  • regelafstand instellen.

Daarnaast moet je de Visma-gebruikers de mogelijkheid geven om een eigen lay-out te maken. 

*) Eigenlijk precies zoals het menu van dit forum.

Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Ik heb dezelfde vraag van meerdere klanten gekregen, dit heeft hen weerhouden om de verkoopmodules erbij te nemen totdat dit verbeterd is.