Mijn Communities
Help
marzena17
CONTRIBUTOR **

controle BTW met facturen bonen

door marzena17

Ik ben niet zo lang geleden begonnen met E-Accounting en kan helaas niet vinden hoe ik de btw controle het beste en snelste kan uitvoeren 

normaal deed ik de btw uitprinten en controleren met de bijhorende facturen en bonnen maar omdat ik hier dus niet meer met papier werk alles is ingescand ben ik op zoek naar manieren om toch de btw de kunnen blijven controleren (achteraf).

kan iemand mij mss hiermee helpen 

mvg 

Marzena 

Administratieve Diensten Marzena

1 ANTWOORD 1
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Hallo Marzena,

Wanneer je de grootboekkaarten selecteert, zie je van alle kosten en omzet die je hebt geboekt de BTW ernaast staan. Ga naar rapporten; grootboek en selecteer de gewenste periode. Zo kun je zien de code (3 en 4 voor inkoop en 5 =0% en de 1 en 2 voor verkoop) 

Daarnaast wanneer je de BTW aangifte gaat selecteren (nieuwe aangifte) alvorens je hem boekt en verzend, zie je bovenin "controle" ... dat betekent dat er boekingen zijn die een soort van aantekeningen hebben. Bijv... 1e kwartaal is voorbij, je geeft 2e kwartaal aan, maar er is een boeking van 03-2020 geweest. Dat soort dingen valt het systeem op. Ook kun je IN de aangifte (die je op dat moment nog niet verzonden hebt) op de omzet en de btw klikken en dan doorklikken naar de boekingen. 

Heb je zo voldoende informatie?

Ik verneem graag.

Met vriendelijke groet,

FNF Administratiekantoor

Fenneke Freese