om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Goedendag
Ik krijg deze melding nadat ik Webshop-synchronisatie heb ingeschakled en er een Rekeningnummer van een standaard eAccount rekening heb ingevuld (geen nummer van Mollie).
De synchronisatie met uw webshop wordt pas ingeschakeld wanneer u btw-codes heeft ingevoerd voor de artikelrekeningen (0%, 6% en 21%).
mvg Danny
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Danny,
Erg vervelend dat je niet verder komt met het tot stand brengen van de koppeling met de webshop. Ik help je graag verder.
Vermoedelijk wordt de foutmelding veroorzaakt doordat de omzetrekeningen niet juist zijn ingesteld. Je kan dit controleren door in het linkermenu te gaan naar 'instellingen' en vervolgens 'Rekeningschema'. Indien bekend is welke omzetrekeningen moeten worden gebruikt, kan je deze op basis van de naam of het rekeningnummer terugvinden via de zoekbalk.
Is er geen btw code aan de betreffende omzetrekeningen gekoppeld , dan zal aan de rechterzijde van de grootboekrekening(en) geen btw-code worden weergegeven (zie schermafdruk). In dat geval, klik je op de grootboekrekening en kies je voor 'Bewerk'. Daarna selecteer je een passende btw-code, en klik je op 'Bewaar'.
Vervolgens is het ook van belang om te zorgen dat de omzetrekeningen zijn gekoppeld aan een 'Verkoopcategorie'. Ga daarvoor in het linkermenu naar 'Instellingen' en vervolgens 'Verkoopcategorieën'. Klik op een van de voorgeprogrammeerde verkoopcategorieën (Goederen/Diensten - 0%,6%,21%) en kies voor 'Bewerk'.
Selecteer de betreffende omzetrekening(en). De omzetrekeningen waar een passende btw-code aan hangt, bijvoorbeeld (btw verkoop 21%), zal dan selecteerbaar zijn de categorieën Goederen en Diensten 21%. Hetzelfde geldt voor omzetrekeningen die zijn gekoppeld aan een btw code m.b.t. 0 en 6%.
Na het toevoegen van de omzetrekeningen klik je op de groene knop 'Bewaar'.
Zou je daarna willen kijken of het nu wel goed gaat met inschakelen van de webshop-koppeling?
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.