annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

BTW aangifte

(updated by Roel van der Meulen COMMUNITY MANAGER ‎13-04-2018 16:29 )

Nu voor het eerst btw-aangifte via programma gedaan. Hoe lang duurt het voordat het dan te zien is op de inlogsite van de belasting dienst? en hoe kom ik aan het betalingskenmerk?

6 ANTWOORDEN
CONTRIBUTOR ***

Re: BTW aangifte

Indien de btw-aangifte via eAccounting is verzonden, krijg je direct automatisch een melding in je scherm dat de btw-aangifte is verzonden/ontvangen door de Belastingdienst. Meestal krijg je binnen 5 minuten een bevestigingsmail op het door jou ingestelde e-mail adres bij je zakelijke omgeving van de belastingdienst hebt opgegeven (waar je dus ook de reminder op krijgt dat je aangifte omzetbelasting moet doen). Als je inlogt in je zakelijke omgeving van de Belastingdienst (https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/) zie je bij tabblad 'Actueel' de status van ontvangst. Hier zie je als het goed is de tijdstempel van het moment dat je op 'verzenden' klikte in eAccounting en de tekst is grijs i.p.v. blauw.

Voordat het boekjaar begint krijg je een brief van de belastingdienst met alle betalingskenmerken voor de aangiftes omzetbelasting die je moet gaan doen. Deze betalingskenmerken zijn ook te vinden als je inlogt in je zakelijke omgeving van de Belastingdienst en naar tabblad 'Betalingskenmerk' gaat. Succes!

Met vriendelijke groet,

Jerry Klaver
Administratiekantoor Jerry Klaver
CONTRIBUTOR *

(updated by MaaikeS ‎22-01-2018 19:16 )

Bedankt. 

Ik ben erachter waar het fout gaat. Zijn vorig jaar veranderd van kvk nr en dus BTW-nr. Van ZZP naar VOF

Kreeg geen bevestiging en zag geen aangifte bij mijn inlogscherm.

Hoe verander ik mijn kvknr in Visma?

CONTRIBUTOR ***

(updated by Adm kantoor Jerry Klaver ‎29-01-2018 15:15 )

Het kvk-nummer kan alleen bij Visma worden aangepast. Je kunt proberen de volgende tussenstap te doen:

Ga in je eAccounting naar Instellingen -> Bedrijf -> Tabblad Algemeen.
Onderin kun je klikken op 'Bevestig' bij KvK nummer. Indien deze verandert zoals het hoort volgens jouw opgave, hoef je niets te doen en klopt het.

Klopt het niet, neem even contact op met de servicedesk: 020 - 2626926 optie 1. 

Met vriendelijke groet,

Jerry Klaver
Administratiekantoor Jerry Klaver

Toch zou uit het gemak voor de gebruiker het betalingskenmerk zichtbaar moeten zijn op een afdruk van de btw-aangifte. In accountview is dit namelijk wel zichtbaar. Klein servicepuntje voor de toekomst.

CONTRIBUTOR ***

Het betalingskenmerk staat op de wensenlijst.

Nog een veel mooiere toevoeging bij een te betalen aangifte dat een betaalbestand gegenereerd kan worden inclusief betalingskenmerk. Dat scheelt nog meer handelingen en voorkomt foutieve invoer.

CONTRIBUTOR ***

(updated by Sander Kreuze ‎11-05-2018 22:51 )

Jerry, als je de BTW aangifte opent verschijnt daar tevens de ontvangstbevestiging.

2018_05_11_22_48_35_Visma_eAccounting.png