Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Få lik skrift og format på hele filen - ikke bare en boks

av Anonymous
Status: Implementert

Når man har hatt en kunde i noen år er dem mange som har vært inne og dokumentert på kunden i Decartes. Alle har sin skrifttype, størrelse og mellomrom. Det burde være mulig å kunne velge samme format, skrift, mellomrom på HELE filen en plass.

8 Kommentarer
av Linda_Jensen
 
 

Hei Janniken, 

 

Kjenner du til muligheten for å sette din egen standard skrifttype og størrelse på 'min side'?

Markere tekst med forskjellig skrifttype og størrelse, trykke på Fjern formatering. Da vil teksten enten bruke Descartes sin standard eller det du har satt som standard på Min side. Evt. om selskapet har satt egen standard på Firma siden.

 

mvh

Linda Jensen

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei

 

Jeg kjente ikke til den med "Fjern formatering". Takk!

 

mvh

Janniken

av Linda_Jensen
Status changed to: Status: Implementert
 

 

Linn Messel
CONTRIBUTOR **
av Linn Messel

Kan du fjerne formatering for hele filen noe sted? Eller må du inn i hver eneste tekstboks?

av Linda_Jensen
 

Hei Linn,

 

Du må inn i hver tekstboks.

Jeg synes det høres skummelt ut å lage en funksjon hvor en fjerner all formatering i alle tekstbokser for et oppdrag. 

Når en trykker fjern formatering så vil tekst satt som fet, understreket, kursiv eller tekst i lister bli enkel tekst. 

 

Det en vil oppnå er vel kun å endre skrifttype eller skiftestørrelse?

 

Løsningen Descartes har i dag på min side eller firma siden hvor bruker kan sette sin egen standard skrifttype og skriftstørrelse vil kun påvirke tekst som ikke allerede har en skrifttype eller størrelse.

Kan det være hensiktsmessig at vi forbedre den funksjonen med en valgmulighet til å overstyre tekst formattert med skrifttype/størrelse?

 

Da slipper vi å ødelegge eventuelle punkt eller nummererte lister og tekst satt som fet, understreket eller kursiv.

 

mvh

Linda Jensen

 

Linn Messel
CONTRIBUTOR **
av Linn Messel

Jeg er forsåvidt enig i at det høres litt skummelt ut, men det hadde vært praktisk å kunne endre til samme tekst med ett klikk. Jeg er udelt positiv til overstyringsknapp. For folk glemmer at de skal skrive uten formatering.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Enig med Linn.

av Rune Pedersen

Takk for innspill, vi skal ta en prat internt for å se om det kan løses.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"