Mine områder
Hjelp
Linda C Johansen
CONTRIBUTOR **

Saldobalanse i descartes - Ønske om løpende saldo under substans

av Linda C Johansen
Status: Stem - vi vurderer!

I Descartes er jo endelig muligheten for å knytte saldobalanse til handlinger kommet. 

Dersom man reviderer løpende er det derimot ikke, slik jeg ser det mulig å se saldoen pr. 31.10 feks ute på området. Man må da tilbake i Sb for så å velge mnd. 

Kan der være mulig å få vist flere saldoer i rutinen under substans? At dersom man reviderer pr.31.10 og har valgt at saldoen skal vises under sb så vises den også under handlingen på substans?

 

Mvh

Linda

3 Kommentarer
av Linda_Jensen

Hei, 

Det kan vi gjerne se på.

Mener du at en skal kunne velge en måned pr handling?

 

mvh

Linda 🙂

 

av Linda_Jensen
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer!
 
Linda C Johansen
CONTRIBUTOR **
av Linda C Johansen

Saldobalansen er jo i utgangspunktet knyttet opp til faste handlinger så tenker at det er muligheten til å vise saldo ute på områdene dersom man har valgt å laste inn saldobalanse for periode 10 feks. så kan man ved årsskiftet velge å vise både 31.10 saldo og 31.12 saldo for så å kunne kommentere endringen fra fjorår til år samt endring fra løpende revisjon til årsoppgjørsrevisjon. 

LCJ_1-1639749030513.png

La oss si at det her var saldo pr.31.12.20, deretter saldo pr.31.10.21, så 31.12.21. Velger at alle saldoer skal vises under salobalansen.

Da er det ønskelig at dette gjenspeiler seg ute på handlingen under substans slik at saldo 31.10 kommer hvor det under står 31.12. Når vi  da laster inn saldo 31.12 kommer en til rad slik at det står i følgende rekkefølge under substans:

konto - kontonavn - 31.12.21 - 31-10.21 - 31-12-20 - endring

LCJ_0-1639748706279.png

Etter min mening er det viktigere å ha saldo som revideres enn endring med i oversikten over - så dersom man må velge vil det være mer praktisk at det fremgår alle saldoer som er kommentert og revidert framfor endring som man kan regne seg fram til selv. Ideelt sett bør alle 4 være med og at endringen er endring fra 31.12.fjorår til den saldoen som sist er lastet inn (her: 31.10.21)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"