for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
For bl.a å kjøre en total rapport av transaksjoner med mva, så har jeg laget et view i databasen som slår sammen hovedbokstransaksjoner og driftsmiddeltransaksjoner (dvs må fjerne de kontoer i hovedboken som også inngår i driftsmiddeltransaksjonene). Dermed kan jeg lage en rapport som sammenstiller mva etter omsetingsklasse, avgiftskode og sats for å sammenligne med avstemming av mva-oppgavene. Mva i regnskapet bør samles i hovedbokstransaksjonene.
Driftsmiddelbehandlingskodene bør også få plass i hovedbokstransaksjonene, vil gjøre det langt lettere å rapportere anskaffelser, avskrivninger mm med data i denne tabellen. Nå må man bruke bilagsart for å få det til.
På samme måte burde ansatt finnes i driftsmiddeltabellene. Hvordan kan man ellers f.eks ta ut en rapport hvor alle de bærbare PC'ene befinner seg?
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.