Mine områder
Hjelp
Cecilie Willard
CHAMPION *

Fraværsoversikten i Calender bør kunne eksporteres til Excel

av Cecilie Willard (Oppdatert ‎17-12-2020 12:41 av Sofie Gjemmestad VISMA )
Status: Stem - Vi vurderer!

Alle ansatte legger ferien sin inn i Visma Calender - men der forblir informasjonen.

Det skulle absolutt vært en knapp hvor ledere kunne eksportere oversikten til Excel. Og der bør all informasjon følge med - slik som leder, avdeling, ferietidspunkt mm. Dette for å kunne sortere en Excel-oversikt slik man ønsker.

Slik systemet er i dag, så må alle avdelinger og øverste leder på HR ha et sidesystem for å kunne planlegge ferieavvikling. Det skulle vært unødvendig når all informasjon faktisk ligger i Visma Calender.

Dette var planlagt hos Visma til sommeren 2019 slik jeg ble fortalt. Nå er vi ved sommerplanlegging 2020, og fremdeles må et sidesystem lages og vedlikeholdes.

1 Kommentar
Nancy Rydberg Sonen
CONTRIBUTOR ***
av Nancy Rydberg Sonen

Det er også ønskelig at det kan være et valg på hvilke andre fraværskoder som skal være med i oversikten som eksporteres.

F.eks. egen kode for avspasering (ikke den fra Visma time), og kode for foreldrepermisjon og annen langvarig permisjon.

Dette er nyttig informasjon for leder og avdelinger, der ansatte ikke har ferie, men likevel er fraværende i f.eks. hovedferieperioden.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"