avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lisbeth Antilla
PARTNER

Lage egne fridager

av Lisbeth Antilla
Status: Implementert

Hvis et firma har faste fridager som ikke er medregnet i feriedagene. F.eks alltid fri i påskeuka, romjul, eller inneklemte fredager, så er det tilnærmet umulig å håndtere dette ved å endre arbeidstidsoppsett på alle ansatte. 

Vi velger heller å håndtere dette manuelt, og splitte opp ferieregistreringen,som evt overlapper, for å unngå at antall feriedager reduseres.  Det betyr at ferieoversikten blir lite oversiktlig og i tillegg blir rapportering av mulige dagsverk feil.

Har derfor et ønske om å endre navnet på menyvalget helligdager til fridager,  og manuelt gi muligheten til å legge til fridager og definere dem som ingen arbeidsdag. 

6 Kommentarer
Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert

Hei! 

Dette er funksjonalitet vi jobber med nå og som vi regner med at vil være på plass i løpet av kort tid. Når det gjelder navneendringer har vi ikke tatt stilling det foreløpig, men tar med oss innspillet. 

Mvh

Hanna

ulrik falck
VISMA
av ulrik falck (Oppdatert ‎25-08-2020 15:37 av ulrik falck VISMA )

Hei @Lisbeth Antilla

Tenkte å sjekke opp dette med å endre navnet/menyvalget. Pr. nå heter det Spesielle dager.

Vi heller mot å fortsatt beholde denne benevnelsen og grunnen er at det nå også er mulig å legge til en halv helligdag. Og funksjonaliteten som kommer vil også gi anledning til å legge til egne (selskap-spesifikke) hele og halve fridager, slik som du spør etter her. 

Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Hei, Ulrik!  Helt ok med spesielle dager.  Dere har nok byttet navn, til det bedre, etter at jeg skrev ønsket:)

MrM
CONTRIBUTOR *
av MrM

Burde det ikke vært en mulighet for å endre arbeidstid for alle i et firma (eller lage en default mal) under firmainstillinger?

ulrik falck
VISMA
av ulrik falck (Oppdatert ‎17-09-2020 09:09 av ulrik falck VISMA )

Hei @MrM 

Hvis du tenker på å permanent endre arbeidstiden for de ansatte så er det funksjonalitet for dette fra Calendar > Arbeidstid. Her kan man lage egne arbeidstidsmaler og tilknytte disse til de ansatte. Det finnes også en rekke maler her som kan brukes.

Dersom jeg misforstod spørsmålet så gi beskjed 🙂

Når det gjelder ny funksjonalitet for helligdager så finner du en demo på dette her: https://www.youtube.com/watch?v=0LiyxRd8EWU

Det er også laget en artikkel om dette her på Community: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Legge-til-eller-tilpasse-spesielle-dag...

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Implementert