Mine områder
Hjelp
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Endre navn på ansatt av administrator

av Marianne Nilsen2
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Vi har flere systemer som snakker sammen, og når det er feil navn på ansatt blir det feil også andre steder. Vi vet at pr. i dag så må den ansatte selv endre navn, noe vi synes er litt dumt. Forslaget mitt da er at vi som administratorer kan få endre navn selv slik at det til enhver tid er riktig. Eksempel er en ansatt med 2 etternavn, det ene skal ligge som mellomnavn, men hvis den ansatte da legger inn feil, ja da baller det seg på i alle systemer. Vi har flere som har gjort denne feilen, og uendelig masing fra vår side om at de må rette opp.

10 Kommentarer
LNO
CHAMPION ***
av LNO

Støttes!! Skaper masse ekstraarbeid 

Siri_Hovland
PARTNER
av Siri_Hovland

Støttes!

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎14-12-2022 10:00 av Arthur Kvalheim )

Støttes helhjertet, sammen med denne:
Hindre ansatt i å endre navn i Mine Opplysninger - Visma Community

NB: Vi bruker Visma.net Project Management og fant en work-around: Administrator kan endre navnet på den ansatte i Project Management, og da vil navnet også endres i Visma.net. 

Anne Stegavik Bjørnerås
CONTRIBUTOR **
av Anne Stegavik Bjørnerås

Støttes

Alexander Nielsen
CONTRIBUTOR ***
av Alexander Nielsen

Det burde vært en selvfølge at administrator har administratorrettigheter 😉

av Rune Sjølie1
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Tove Røstad
CONTRIBUTOR *
av Tove Røstad

Helt enig, blir masse ekstraarbeid.

Nina Holt
CONTRIBUTOR *
av Nina Holt

Støttes, veldig tungvint.

Jan-Rune Rafteseth
CONTRIBUTOR **
av Jan-Rune Rafteseth

Hiver meg på i rekken av de som støtter at administrator må kunne endre i stedet for den ansatte selv. Dette er veldig tungvint for oss med mange utenlandske sesongarbeidere. Mye enklere å kunne endre selv, enn å måtte forklare dem hvordan de gjør det.

IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***
av IngunnMonsen

hiver meg også på denne, ser det er akseptert men ikke planlagt - dette er en såpass banal sak at det faktisk burde prioriteres.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"