avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Siri_Hovland
PARTNER

Lettforståelig lønnsslipp for de ansatte

av Siri_Hovland (Oppdatert ‎26-08-2021 11:10 av Siri_Hovland PARTNER )
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi får mange kommentarer fra våre kunder på at lønnsslippene ikke er lett å forstå for de ansatte (eller lønningsansvarlig). Lønnsslippene i Payroll har rett og slett veldig stort forbedringspotensial. Her er noen av endringsønskene vi har fått: 

• Lage en egen seksjon for naturalytelser, og i alle fall ikke summere opp alt som bruttolønn
  • Fjerne Til utbetaling som står under skattepliktige ytelser, og heller la det uthevede beløpet under fagforeningstrekk, utleggstrekk osv, være det faktiske beløpet som skal til utbetaling til den ansatte. Det uthevede beløpet, og de andre summeringene generelt er fryktelig misvisende. Det er jo faktisk sum og uthevede beløp man ser på først, men i lønnsslippen her får man ikke informasjonen man forventer
  • Tekst til selve lønnsslippen (ikke bare per art) som kan legges inn per ansatt, og som kan hjelpe den ansatte med å forstå lønnsslippen
  • Hvis man har månedslønn, kan man velge å også inkludere timer per måned i følge skiftet man arbeider, f.eks. 162,5, 158 osv. 
  • Flere akkumulerte verdier - f.eks. overtidstimer og tillegg
  • Lønnsartnummer foran lønnsartene

Ser for øvrig at det er MANGE innlegg i Idébanken om lønnsslipper, så dette er åpenbart noe som er viktig for mange å få endret, og som Visma burde prioritere! Jeg ønsker meg en god, informativ og lettforståelig lønnsslipp, slik at de ansatte kan sette seg inn i sin egen lønn, og lønningsansvarlig slipper så mange spørsmål. Legger ved lenker til et knippe meget gode innlegg som allerede er skrevet om dette her - mange gode idéer og viktige endringer som burde implementeres: 

3 Kommentarer
Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum

Tusen takk for ditt engasjement Siri! Håper Visma vil komme med en god kommentar her!

Linda Wang
CONTRIBUTOR ***
av Linda Wang

Så enig, og et svært godt innspill 👍👍

Inger-Grethe Slettingdalen
CONTRIBUTOR ***
av Inger-Grethe Slettingdalen

Vi oppfordrer ansatte til å følge med på sin lønnslippen, så da er det viktig at de forstår oppsettet 👍🏻