Mine områder
Hjelp

Lønnsslipp - utheve betaling til ansattes konto ved pålagte trekk

av Anne Stine Kjelstad
Status: Stem - Vi vurderer!

Når en ansatt har pålagt trekk i lønn fremkommer trekket under "Beskrivelse" på lønnsslippen.

Det fremkommer en linje med betalingen som går til kreditor og en linje med betalingen som går til den ansatte. Og så kommer summen av disse som uthevet sum.

Dette opplever vi at skaper en del forvirring og unødvendige spørsmål til support.

Vi mener at dette kan vises på en mer oversiktlig måte ved at betalingen til den ansattes konto er uthevet.

21 Kommentarer
av Anne Stine Kjelstad

Skulle virkelig ønske dette kunne prioriteres! 

Kreditors bankkonto og visning på lønnsslippen slik det er i dag er svært misvisende.

Trekk til fagforening, stat og kommune eller øvrige kreditorer hører under kategorien "Trekk" på lønnsslippen.

Ja - vi kan informere på forhånd, men det ikke argument nok at vi bruker tid på det for hver nye kunde vi setter opp?

Har også enda tilgode å høre noen fremme dette som positivt.

Siri_Hovland
CHAMPION *
av Siri_Hovland

ENIG, Stine! Dette MÅ endres. 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Veldig bra dere står på her i Community Anne Stine og Siri. Savner dere også at Visma kommenterer og engasjerer seg mer ifm. slike viktige innlegg? Lønnsslippen er jo selve produktet vi leverer ut i markedet til våre kunder! Da bør jo den ha helt topp prioritet i forhold til utviklingen. Nå i dag leverer de jo mye dårligere enn lønnssystemer for 20-30 år siden. Trodde vil skulle få nytekning og enda bedre lønnsslipper med storsatsingen Payroll.

LNO
CHAMPION *
av LNO

Støtter dette helhjertet

av Ingvild Fiskerstrand

Hei, helt enig med dere. Dette skaper forvirring hos kunder og de ansatte. Jeg savner også litt engasjement fra Visma sin side her!

Linda Wang
CONTRIBUTOR ***
av Linda Wang

Støtter!

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Ja, hvorfor hører vi ikke noe fra Visma? Det har gått 14 måneder nå siden ideen ble fremmet. 

Bård Haugsrud
PARTNER
av Bård Haugsrud

Og jobben med å endre dette må jo være minimal!

annika_lund
CONTRIBUTOR **
av annika_lund

Helt enig. Oppsettet på lønnslippen kan være vanskelig nok for oss å lese som vet hva den skal inneholde. Så her må det gjøres noe. 

Mona Linge1
CONTRIBUTOR **
av Mona Linge1

Helt enig. Lønnsslippen er forvirrende å lese...., og jeg som trodde det var meg det var noe i veien med🤔

Liv Wasmuth1
CONTRIBUTOR **
av Liv Wasmuth1

Helt enig,  dette er forvirrende.

Marianne_Gjerde
CONTRIBUTOR **
av Marianne_Gjerde

Helt enig. Har akkurat tatt i bruk payroll, og dette ble det mange spørsmål om fra de ansatte. Det beløpet som står som lønn i appen stemmer ikke med det de får på konto, og det er jo kjempeforvirrende. 

Ser også at det er lenge siden denne ble lagt inn uten at Visma har svart. Det er jo hele ideen med å ha idebanken og at vi skal stemme, så her er det skuffende respons.

Jørgen Riibe
PARTNER
av Jørgen Riibe

Det er ganske forvirrende for de som får lønnsslippen ja: Til utbetaling - det er jo innlysende at det er det den ansatte forventer skal kommer på sin personlige konto. 

Bente Skjønsfjell
CONTRIBUTOR **
av Bente Skjønsfjell

Støtter, dette bør endres. 

Anne Liv Skjeggedal
CONTRIBUTOR ***
av Anne Liv Skjeggedal

Vedr. trekk ønsker jeg også at det står saldo på lønnsslippen slik det gjorde i H&L.

Pr i dag må vi sitte og regne hvor mye det er igjen av opprinnelig beløp.

Liv Wasmuth1
CONTRIBUTOR **
av Liv Wasmuth1

Helt enig,   Saldo som gjenstår bør vises.

Anne Botnevik
PARTNER
av Anne Botnevik

Helt enig med dere. Lønnslippen er veldig forvirrende.

Samt gjenstående saldo bør også vises på lønnslippen.

Heidi Høgmo Jakobsen
CONTRIBUTOR ***
av Heidi Høgmo Jakobsen

Støtter!!

Christine1980
CONTRIBUTOR **
av Christine1980

Så enig! Dette burde dere ta ta i snarest! Dette skal være et dokument til den ansatte, og bør være så oversiktlig som mulig og lett å forstå for den ansatte. Dette minner jo mer om et dokument som skal brukes for regnskapsføring.... 

Alle trekk bør samles i et felt - og nederst kan det da være uthevet med hva den ansatte får. Som det er i dag blir vi fort nedringt av de ansatte.....

Einy Helen Akselsen
CONTRIBUTOR *
av Einy Helen Akselsen

SÅ enig! Dette er veldig klønete og uprofesjonelt laget til! MÅ prioriteres av Visma! 

Liv Wasmuth1
CONTRIBUTOR **
av Liv Wasmuth1

Helt enig, dette er forvirrende for den ansatte.  Må prioriteres .

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"