Mine områder
Hjelp
Synnøve K
CHAMPION *

Rapport Feriepengeliste hittil pr måned

av Synnøve K
Status: Implementert

Ønsker at man har mulighet til å ta ut feriepengelisten hittil pr måned. For eksempel vil man pr nå ikke få ut riktig tall om man skal avstemme feriepenger pr termin 4, men har kjørt lønn for september allerede. Dette var mulighet i både H&L og i Visma Lønn. 

Ser ikke at det ligger i roadmapen, men er dette en funksjon som kommer?

8 Kommentarer
LNO
CHAMPION ***
av LNO

Tips - Jeg tar ut FP-liste etter hver lønnskjøring, slik at jeg alltid har FP-liste som stemmer med siste lønnskjøring i måneden/terminen

Synnøve K
CHAMPION *
av Synnøve K

Ja jeg forsøker å huske dette selv, men så glemmer jeg det innimellom🙈  Nå er det slik at vi huske det, ellers er vi kjørt, og slik skal det ikke være.

LNO
CHAMPION ***
av LNO

Det forstår jeg 🙂

Har selv en kjøreplan for lønn, som jeg bruker som huskeliste for det som må gjøres 

Marianne R E
CONTRIBUTOR ***
av Marianne R E

Du kan hente feriepengelisten i den avsluttede lønnskjøringen. velg ferdig lønnskjøring, så velger du feriepenger i rapporter. Den er da på dato du kjørte lønnen på. Jeg bruker denne til avstemming. 

Synnøve K
CHAMPION *
av Synnøve K

Takk for svar! @Marianne R E 👍 Den hjalp litt.

Ser likevel at opptjent 2021, utbetaling 2022 blir feil (vi har utbetaling løpende gjennom hele året og må ha feriepengeliste 2021 og 2022 ved avstemming) så har man tatt en lønnskjøring etter termin så får man ikke riktige tall ut fra den rapporten.

Håper likevel at Visma vil prioritere å legge inn måned på feriepengerapporten. Er også lei av å måtte inn og ut på hver lønnskjøring for å finne rapporter, lønnsslipper og annen info.

Ronny Årdal
PARTNER
av Ronny Årdal

Den feriepengelisten som er i HRM Analytics vil den kunne dekke det du er på jakt etter?
Der kan du velge år og perioder. Der er og ein liste for Feriepenger pr lønnskjøring som du kan teste på.

Ronnyrdal_0-1664543357148.png

Synnøve K
CHAMPION *
av Synnøve K

Denne var super! Takk for tips @Ronny Årdal Her ser jeg AGA også 👍 men dessverre ser jeg ikke hva som er opptjent 2021 og hva som er utbetalt/gjenstår pr lønnskjøring på denne. Det har nok med at vi startet med Payroll i år. Hittil verdier er lagt inn ved oppstart, men jeg får likevel ikke valgt 2021. Neste år kan jeg nok bruke denne for både 2022 og 2023 🙂👍

av Rune Sjølie1
Status changed to: Status: Implementert

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"