Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Siste nytt

Ikke noe rapport som viser dette helt klart som jeg vet om, men her er 2 alternativer: Alternativ1: Gå til rapport modulen og velg område 'Reskontro' Velg rapport : Reskontro Leverandører Set filter på : Regnskapsår, Bilagsart : Inngående fakturaer og under Reskontro velger du på Status 'Åpne og lukkende poster' Gjør dette per år du ønsker tallene og husk å ta ut samme på bilagsart 'inngående kreditnota' om du har fått kreditnotaer fra din leverandør. Eventuelt kan du send rapport til excel og slå sammen alle regnskapsår (etterpå lage PivotTable ut av resultatet) Alternativ 2: Gå til fokus område 'Leverandørreskontro' Velg : Reskontroliste på venstre side Set filter på Utvalg: ALLE - Faktura og leverandør (gjør samme for kreditnotaer) HøyreClick i tabellen og velg 'Eksport til Microsoft Excel' Håper dette hjelper med det du er ut etter. (skal du kjøre dette ofte bør du lage query direkte fra SQL databasen i excel) Mvh Piet Deprez
Hei Ulf! Angående 1. Her vil jeg gjerne ha litt mer informasjon for å finne ut av dette. Jeg sender deg en e-post til kasserer@, fint om du kan svare på den, så skal vi prøve å få løst dette. Når det gjelder hjelpefilen, så vet jeg at det kan være litt visningsproblemer om man bruker Internet Explorer 10. Forsøk å trykke på F12 på tastaturet når du er inne i hjelpefilen, og endre Browser Mode til Compatibility View. Når det gjelder å sende fakturaene på e-post, så er det fullt mulig, men det må gjøres i lokal Mamut. Det som skjer når du går gjennom veviseren for medlemsfakturering i Mamut Online, er at det opprettes ordre på utvalget du har satt. Disse ordrene blir så synkronisert til Mamut lokalt. Du kan da velge å fakturere alle disse ordrene, og å sende dem til e-post.
Hei Roar, Du kan importere prisfiler fra leverandør via menyen Fil | Import | Produkt | Produktdata, men du må importere for en leverandør om gangen og prisene sammenlignes ikke. Her er informasjon fra hjelpefilen (F1): http://help.mamut.com/NO/mhelp/170/mhelp_Left.htm#CSHID=5028000|StartTopic=administrator%2Ffile%2FProduct_import.htm|SkinName=olh_no Merk spesielt ved oppdatering av eksisterende produkter at det er leverandørens produktnummer i produktregisteret i Mamut som blir sammenlignet med produktnummeret i importfilen. Med innkjøpsveiviser kan du sammenligne priser når du oppretter innkjøp. Mer informasjon: http://help.mamut.com/NO/mhelp/170/mhelp_Left.htm#CSHID=2020100|StartTopic=logistics%2Fpurchase%2FPurchase_generator.htm|SkinName=olh_no
Ok. Den er god. Takk for raskt svar.
Hei Det kan være flere årsaker til dette. Du bes se denne artikkelen for å eleminere noen av de vanligste årsakene. Utover det er de vanligste årsakene at den ikke har forfalt, ikke har noen saldo(altså allerede betalt/kreditert), eller at forfallsdatoen er for kort tid siden for å få lov å purre. Dette stilles i innstillinger her : 1.Gå til Vis - Innstillinger - Regnskap. 2.Velgfanekortet Reskontro. 3.Klikk på Innstillinger til høyre for Bedriften sender betalingspåminnelser til sine kunder. 4.Rediger den påminnelsen du skal sende, og se øverst for antall dager før påminnelse kan foreslås. Denmå være mindre enn antall dager som er gått siden forfallsdatoen på faktura eller tidligeresendt purring. mvh,Morten H. - Mamut support
Nedlastinger og linker