Mina produkter
Hjälp

Hellre pengar på kontot än kvitton på skrivbordet

av Marie Perell

euro-427528_1920.jpg

 

När jag bokat min flygbiljett sparar jag det digitala kvittot och påbörjar direkt min reseräkning i datorn. Under resan fotograferar jag mina löpande kvitton i mobilappen, lägger till transaktionerna i samma reseräkning, och skickar allt för godkännande direkt via mobilen.

 

För en vecka sedan var vi i utomlands med jobbet. Teamet behövde snabbt hitta en restaurang där vi kunde luncha medan vi hade vårt kvartalsmöte. Det visade sig att var vi än kom, kunde vi bara betala kontant i landets egen valuta. Jag gjorde ett utlägg för teamets lunch, fotograferade kvittot med telefonen och gjorde en utläggsrapport på några minuter. Utlägget attesterades av min chef innan vi ens hade börjat äta.

 

Hur klarade jag mig egentligen innan jag hade Visma.net Expense med Visma Attach? Det är inte ens lönt att fundera över. Kvittona lämnar jag numera bara till ekonomiavdelningen för arkivering, och jag slipper högarna på mitt skrivbord.

 

Vad Visma.net Expense tillför utläggshanteringen:

  • Alltid tillgängligt och uppdaterat
  • Reseräkningar kan göras med några tangenttryckningar eller på mobilen
  • Utlägg kan godkännas via webben eller via din mobil
  • GPS-spårning finns via tilläggstjänsten Abax
  • Koppling till ditt företagskreditkort
  • Undvik dubbel registrering
  • Integration finns med de flesta av Vismas lönesystem

 

Vill du veta mer om att utläggsrapportera direkt i Visma.net Expense? Titta gärna på filmen och kontakta din certifierade partner.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här