Mine områder
Hjelp

Kurs for Kommuneadmin og Barnehageadmin

av Camilla Wiik

Kom i gang med Min Barnehage-app for ansatte og foresatte

Har din kommune allerede bestilt Min Barnehage-appen, men enda ikke kommet i gang? Er du kommunens systemansvarlig eller barnehageadministratorer for Visma Flyt Barnehage, og tenker at det er omfattende eller vanskelig å komme igang med bruk av appen? 

Da er dette kurset skreddersydd for deg! Vi ønsker å motivere og hjelpe dere til å komme i gang med bruk av appen. Derfor arrangerer vi nå et kurs for å motivere og inspirere slik at dere får mest mulig ut av et verktøy som vil gjøre hverdagen bedre og enklere for både foresatte og ansatte i barnehagene.

Kurset finner sted onsdag 5. mai klokken 13.00 og varer i cirka en time. Vår fagkonsulent Brita Bollum har lang erfaring og kompetanse på effektiv onboarding og bruk av Min Barnehage, og vil fortelle mer om hvordan dere enkelt kommer i gang med bruk av appen.

Agenda på kurset blir som følger:

• Demo av innhold og funksjonalitet i appene
  • Informasjon om nødvendige forberedelser 
  • Interne rutiner for bruk av appen
  • Tips til hvordan komme i gang med app for ansatte
  • Tips til hvordan komme igang med app for foresatte

Påmelding til kurset finner dere her.

Om appen

Min Barnehage-appen for ansatte og foresatte inneholder rik og essensiell funksjonalitet for en forenklet og effektiv barnehagehverdag. Over 100 kommuner har i løpet av det siste året tatt appene i bruk, og tilbakemeldingene er at appene er intuitive og at det er enkelt å komme i gang.

Min Barnehage gir deg tilgang til å håndtere meldinger, fravær, samtykker, kalender, telleliste, dagbokposter, helseinformasjon med mer, direkte i løsningen. Via appen får du alt du trenger rett på mobilen, samtidig får du med tilgang til app utvidet funksjonalitet i webgrensesnittet på Visma Flyt Barnehage. Appen sikrer god oppfølging rundt barnet, og trygg og enkel samhandling med foresatte.

Mer informasjon om Min Barnehage-appen finner du her.

Ikke glem å meld deg på kurset!